واکنش عضو هیات مدیره استقلال به اظهارات رییس سازمان خصوصی‌سازی

تهران (پانا) - پیرو حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه زنده تلویزیونی و بیان اظهارات انتقادی از مسئولان عالی‌رتبه باشگاه استقلال، یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه به موضوع واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عضو هیات مدیره استقلال به اظهارات رییس سازمان خصوصی‌سازی

به گزارش خبرورزشی، حجت کریمی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره صحبت‌های حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، در برنامه فوتبال برتر اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم این همه مشکلات بزرگ و کوچک در سازمان بورس و اوراق بهادار وجود دارد که اگر آقای قربان‌زاده واقعا تا این اندازه دلسوز مردم است باید ابتدا به آن‌ها رسیدگی کند و بعد سراغ استقلال بیاید.

قربان‌زاده به داد مردمی برسد که به خاک سیاه نشستند

وی افزود: خدا می‌داند چه تعداد از هموطنان ما در ماجراهای مربوط به سرمایه‌گذاری در بازار سهام و بورس، هست‌ونیست‌شان را از دست دادند و به خاک سیاه نشستند. ظرف سال‌های گذشته و با توجه به نوسانات عجیب و غریب در بازار بورس و سهام، سرمایه‌های بسیاری از هموطنان ما نابود شد اما کسی سراغ این قبیل شرکت‌ها که مردم در آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند و سرمایه‌شان یک‌شبه از ۱۰۰ تبدیل به صفر شد نمی‌رود.

قرارداد ۹ برابرشده در کُدال ثبت شد، چرا آن زمان سکوت کردید؟

مدیرباشگاه استقلال در این باره که قربان‌زاده مدعی شده قرار داد تعدادی از بازیکنان این تیم پس از حضور در استقلال تا ۹ برابر افزایش پیدا کرده توضیح داد: این‌ها همه مربوط به اقدامات مدیرعامل قبلی است اما سوال من از آقای قربان‌زاده این است: وقتی آقای آجورلو در حال ثبت این قراردادها در کدال بود چرا آن زمان به این مسائل ورود نکردند و ساکت ماندند؟

کاش مجری برنامه این سوال را می‌پرسید

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در توضیح اینکه کدال چیست، گفت: کُدال همان سامانه‌ای است که شرکت‌ها در آن اطلاعات اقدامات مالی‌شان را اعلام کرده و سازمان خصوصی‌سازی با نظارت بر آن‌ها در ارتباط با مسائل مختلف تصمیم‌گیری می‌کند. سوالی که توقع می‌رفت مجری برنامه می‌پرسید این بود که چرا این سازمان آن زمان حرفی نزد؟ ولی حالا می‌روند در برنامه تلویزیونی می‌ایستند و آن حرف‌ها را شب قبل از بازی استقلال به زبان می‌آورند. این چه معنی و مفهومی دارد؟

با اسم سقوط و کسر امتیاز هوادار را نترسانید

کریمی در این باره که قربان‌زاده اعلام کرده اگر باشگاه استقلال تا دهم فروردین پول استراماچونی را ندهد شامل کسر امتیاز، جریمه، بسته شدن یک یا چند پنجره نقل و انتقالاتی و در نهایت سقوط به دسته پایین‌تر می شود توضیح داد: این شلوغ‌کاری‌ها بی‌دلیل است چون ما قطعا بعد از آن تاریخ باز هم می‌توانیم زمان بخریم و این مشکل قطعا برطرف می‌شود. نمی‌گذاریم مشکلی برای باشگاه استقلال و تیم فوتبالش که میلیون‌ها هوادار دارد به وجود بیاید.

چرا رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بورسی یک نفر است!

این مدیر باشگاه استقلال درباره این‌که قربانزاده اعلام کرد اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این هیئت‌ها سربار هستند و قادر به دخالت در تصمیمات مدیرعامل نیستند تصریح کرد: وقتی شما در چینش اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل یک شرکت بورسی طوری برنامه‌ریزی می‌کنید که یک فرد هم رئیس هیئت مدیره باشد و هم مدیرعامل، دیگر چه کاری از بقیه اعضا ساخته است؟ چنین فردی قادر است هر تصمیمی را تایید یا رد کند و در نهایت کسی نمی‌تواند حرفش را نقض کند. برای مثال من همان نامه‌ای که در تلویزیون نشان دادند که پول بورس باید در چه جاهایی هزینه می‌شده را امضا نکرده بودم ولی مگر در چنین شرایطی با امضا نکردن یک عضو اتفاقی می‌افتد! خود آقای قربان‌زاده هم گفت که کریمی زیر این برگه را امضا نکرده است.

شروط واگذاری سهام سنگ‌اندازی برای بخش خصوصی است

این مدیر تیم استقلال همچنین درباره نحوه واگذاری ۵۱ درصد سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: با این شروطی که برای فروش و واگذاری سهام باشگاه استقلال اعلام شده هیچ سرمایه‌گذار خصوصی قدم جلو نمی‌گذارد و در نهایت همان ایرانسل و همراه اول می‌مانند. وقتی شرط می‌گذارند که اگر تیم در پایان فصل از رده چهارم پایین‌تر بیاید باشگاه را پس می‌گیریم طبیعتا کسی قدم جلو نمی‌گذارد. چون شاید یک نفر دوست داشته باشد تیمش هفتم بشود، چه لزومی دارد که حتما چهارم شود؟ یا برای نمونه شرط گذاشته‌اند که ۳۰ درصد درآمدزایی باشگاه باید حتما از طریق ترانسفر بازیکن تامین شود! شاید کسی نخواست بازیکنانش را ترانسفر کند و از طریق دیگری درآمدزایی کرد. این‌ها سنگ‌اندازی است تا سرمایه‌گذاران خصوصی جلو نیایند.

چرا شب بازی استقلال به تلویزیون می‌روند!

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: آن‌هایی که دوست دارند با اسم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت کنند تا دیده شوند، قطعا اهدافی در سر دارند وگرنه یک روز قبل از بازی استقلال کسی بی‌دلیل به تلویزیون نمی‌رود تا ذهن هواداران باشگاه استقلال را دچار تشویش و نگرانی نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار