در گفت‌وگو با پانا

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد: توسعه فرهنگ کارآفرینی در سینما یک ضرورت است

تهران (پانا) - معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در حاشیه تماشای فیلم سینمایی «شماره 10» در بنیاد سینمایی فارابی گفت توسعه فرهنگ کارآفرینی، سرمایه گذاری و ارج نهادن به آن از موضوعاتی است که به واسطه هنر سینما می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد: توسعه فرهنگ کارآفرینی در سینما یک ضرورت است

سید محمدهادی سبحانیان، معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم «شماره 10» از تولیدات نهاد ملی سینمای ایران پرداخت.

وی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور جوانان در این رویداد هنری گفت: «سینما هنری است که اگر حمایت شده و آثار فاخری در آن تولید شود، در جذب سرمایه و امیدبخشی به جوانان کمک کننده است و نقش بسیار موثری دارد. اگر در حوزه اقتصاد و سینما نوعی هم افزایی صورت گیرد، اتفاقات درخشانی رخ خواهد داد. زیرا اقتصاد به بالندگی سینما کمک می کند و سینما نیز می‌تواند در خدمت توسعه تولید و فرهنگ کارآفرینی و سرمایه گذاری قرار گیرد. شاید این دو بخش تا به حال کمتر با یکدیگر همکاری کرده‌اند اما جشنواره فیلم فجر می‌تواند بستر این اتفاق و برنامه ریزی آن برای آینده باشد.»

وی در پاسخ به این که آیا وزارت امور اقتصادی و دارایی نظیر بسیاری از وزارتخانه‌ها جهت تولید فیلم سینمایی سرمایه گذاری خواهد کرد، گفت: «پیش از این میان وزارت ارشاد و وزارت اقتصاد صحبت‌هایی جهت همکاری و تعامل دوسویه صورت گرفته است تا برنامه ریزی در راستای تولید انجام شود.»

سبحانیان خاطر نشان کرد: «فرهنگ سازی کارآفرینی، سرمایه گذاری و ارج نهادن به آن از موضوعاتی است که به واسطه هنر سینما می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. نگاه بعضا منفی به سرمایه داران باید تغییر داده شده و آن ها را تشویق به سرمایه گذاری کرد. جاافتادن این فرهنگ می‌تواند باب گفت و گوی دوجانبه ای بین سینماگران و صنعتگران را بگشاید.»

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا 22 بهمن 1401 در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی با 9 فیلم در این رویداد حضور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار