نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد:

دهه فجر، پایان سلطه بیگانگان و آغاز خودباوری ملت و اتکا به قدرت الهی و مردم بود

یاسوج (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت دهه فجر، پایان استبداد و سلطه بیگانگان و آغاز خودباوری ملت و اتکا به قدرت الهی و مردم بود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دهه فجر، پایان سلطه بیگانگان و آغاز خودباوری ملت و اتکا به قدرت الهی و مردم بود

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز مرد و تجلیل از پدران آسمانی همزمان با طلیعه فجر انقلاب اسلامی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان ،مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ،مدیرکل آموزش وپرورش ،فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان، رئیس بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان و کارکنان آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین باشکوه ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت مولا علی (ع) و روز پدر و طلیعه فجر انقلاب اسلامی گفت: ایثار ، فداکاری، شجاعت، امانتداری و عدالت‌طلبی از ویژگی های بارز حضرت امیرالمومنین علی(ع) است.

آیت الله سید نصیر حسینی، عدالت‌طلبی را از دیگر ویژگی های بارز حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: انسان باید دنبال ترویج عدل در جامعه و رفتار عادلانه و قضاوت شایسته باشد.

وی به جایگاه و مقام والای حضرت امیرالمومنین علی(ع) و نقش پدر در خانواده به اشاره کرد و گفت: حق پدر، خدمت است و باید تلاش کنیم تا احترام به پدر را در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور یاد و خاطره رهبر اندیشمندی است که بذر امید و بیداری را در دل آزادگان و قدرت اراده و همت مردم ایران را در جهان بارور کرد و به ملت ایران عزت داد.

وی افزود: امروز بر همه مسئولان لازم است تا با تداوم راه و آرمان های مقدس امام و شهدا، خدمت بی شائبه به مردم به عنوان ولی نعمتان واقعی انقلاب را سرلوحه گفتار و رفتار خود قرار دهند و در این مسیر نصایح و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را نصب العین خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین با تبریک آغاز دهه فجر و ولادت مولا علی (ع) گفت: شجاعت و عدالت‌طلبی مولای متقیان زبانزد خاص وعام بود .

حسنعلی عزت خواه، بر ضرورت الگوگیری جوانان از سبک زندگی امیرالمومنین(ع) تأکید کرد و گفت: امید می‌رود همه ما ویژگی‌های شخصیتی بزرگان دینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و قدردان تمام پدران عزیزی باشیم که برای زندگی ما تلاشها و سختی های زیادی کشیدند.

وی افزود: ترویج سبک زندگی علوی و فاطمی و تمسک مردم به این شیوه، نقش بسیار مهمی در کاهش تنش‌ها و مشکلات اقتصادی در خانواده و جامعه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان همچون چهار دهه گذشته از همه توان و ظرفیت با ابزار ظالمانه ای چون تحریم، جنگ اقتصادی و جنگ روانی به دنبال دستیابی به اهداف استعماری خود هستند که رمز پیروزی در این برهه از زمان ایمان و وحدت بین مردم و مسئولان است.

وی ایام دهه فجر را تجلی شکوه و عظمت ملت ایران در جهان دانست وگفت: آیین های گرامیداشت سالگرد پیرورزی انقلاب اسلامی در بیش از ۳ هزار مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد با شور وشوق دانش آموزان برگزار می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در استان نیز در این جلسه با تبریک دهه فجر گفت: وحدت ،انسجام و همبستگی مردم ایران نقش مهمی در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی داشت.

شایان نادری، حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی را مستلزم وحدت مردم و مسئولان دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای خدمت شایسته به مردم به خوبی استفاده کرد و نگذاریم مشکلات و نارسایی ها مردم را نا امید کنند.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در محرومیت زدایی از استان و به صدا درآمدن چرخ‌های تولید تلاش‌های زیادی داشته است که نمونه بارز آن کارخانه قند یاسوج است.

محمد شریف مجیدیان رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اموزش وپرورش استان نیز در این آیین گفت: به مناسبت ولادت با سعادت مولا علی (ع) و گرامیداشت روز پدر از ۷ نفر از پدران شهید دعوت کردیم تا توسط فرزندان شهید از آنان تجلیلی داشته باشیم.

مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت (ع) و اجرای سرود محلی و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این آیین باشکوه بود.

در پایان این آیین از پدران شهید، فرزندان شهدا و ۱۲ نفر از کسانی که نامشان مزین به نام مولا علی (ع) بود با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

گفتنی است این برنامه به همت موسسه خیریه حضرت رقیه ، اداره امور شاهد و ایثارگران و امور بانوان اداره کل آموزش وپرورش استان به مناسبت گرامیداشت ولادت مولا علی (ع) روز پدر و تجلیل از پدران آسمانی در طلیعه دهه فجر برنامه ریزی شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار