رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

امام خمینی (ره) مصداق بارز یک شخصیت تمام ساحتی است

زاهدان (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت شخصیت امام خمینی (ره) نمونه واقعی و حقیقی یک شخصیت تمام‌ساحتی و چند وجهی و یک الگوی تمام عیار برای تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی (ره) مصداق بارز یک شخصیت تمام ساحتی است

حمید طریفی حسینی در مراسم محوری گلبانگ انقلاب در سیستان و بلوچستان که در کانون تربیتی و فرهنگی شهید مسلم کیخا زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، یاد و خاطر ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار شهید معلم را گرامیداشت و اظهار کرد: این شهدا مایه افتخار و برکت کار ما در نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی نهالی بود که به رهبری امام خمینی (ره) در دوران سخت انقلاب اسلامی کاشته شد و با وجود هجمه های فراوان اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است که شاهد ثمرات و برکات آن در جای جای منطقه و جهان هستیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: تربیت تمام ساحتی دانش آموزان متعالی ترین هدف در آموزش و پرورش است که در این راستا شخصیت حضرت امام خمینی (ره) یک الگوی نمونه و واقعی است.

حسینی تصریح کرد: امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه صاحب مکتب تربیتی بود یک معلم و مربی بزرگ بود که همه معلمان باید از سیره و روش تربیتی ایشان الگو بگیرند.

وی در بخش دیگری به سه محور اساسی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام مدیریتی و حکمرانی آموزش و پرورش، توسعه عدالت تربیتی و روزآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و تربیتی در یک سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار داشت.

حسینی با بیان اینکه مردمی سازی امور پایه و اساس کار در اصلاح نظام مدیریتی و حکمرانی آموزش و پرورش است، ادامه داد: در یکسال گذشته ساخت ۸۰۰ مدرسه به وسیله تعاونی‌های آموزشی یا نهادهای انقلابی و ایجاد ۴۶ هنرستان مجاور صنعت با همکاری کارکنان واحد‌های صنعتی جلوه هایی از مشارکت مردم در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی آزادسازی هزار فضای ورزشی برای بهره برداری خانواده ها، جذب هزار دکتر معلم به عنوان هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، فراهم شدن جذب سالانه ۵۰۰ هیئت علمی در این دانشگاه، جذب ۴۳ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

حسینی در خصوص تامین مالی آموزش و پرورش در یک سال گذشته به تخصیص ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان و پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت ۷۲ هزار فرهنگی بازنشسته اشاره کرد.

وی به افزایش سهم آموزش و پرورش در بودجه امسال از ۹ درصد به ۱۳ درصد اشاره کرد و گفت: این افزایش در تاریخ آموزش و پرورش کم سابقه بوده است.

به گفته وی تعیین تکلیف مالکیت حدود ۶ هزار ملک آموزش و پرورش، افزایش یک درصدی پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، بازگرداندن ۴۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی به چرخه تحصیل، رشد ۶ درصدی دانش آموزان مدارس شبانه روزی، افزایش ۳ درصدی جذب دانش آموزان با نیازهای ویژه، رکوردشکنی در ثبت نام دانش آموزان در مدارس کشور با ۱۶ میلیون و ۶۴۰ هزار دانش آموز، گرایش ۶۷ هزار دانش آموز به رشته های هنرستانی، افزایش ۲ درصدی دانش آموزان رشته ریاضی از دیگر دستاوردهای یک ساله وزارت آموزش و پرورش است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته، هزار و ۱۸۳ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای که معادل یک چهارم کل فضاهای ورزشی کشور است ایجاد شده است. همچنین ۶۱ هزار مدرسه به وسایل ورزشی مجهز شدند.

حسینی ادامه داد: راه اندازی ۱۰۵ مرکز جامع مشکلات یادگیری در کنار مدارس برای ارایه خدمات تخصصی روانشناختی به دانش آموزان و اضافه شدن ۲۰ مدرسه استعدادهای درخشان از دیگر خدمات ارایه شده در وزارت آموزش و پرورش در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مدال های جهانی المپیادهای علمی گفت: قبلا ۷ مدال جهانی داشتیم و در یک سال گذشته این مدال ها به ۱۱ عدد افزایش پیدا کرده است.

حسینی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما نسلی هستید که سازنده تمدن نوین اسلامی و ادامه دهنده گام دوم انقلاب اسلامی خواهید بود بر همین اساس باید واجد شرایط و ویژگی هایی باشید که در این تمدن مورد نیاز است.

دانش آموز خبرنگار: مبینا میر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار