مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مهم‌ترین عنصر در آموزش و پرورش نیروی انسانی است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در آموزش و پرورش، مهم‌ترین عنصر نیروی انسانی است و در جامعه فرهنگیان هم عنصر اصلی این معلمان هستند که فرایند یادگیری را انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین عنصر در آموزش و پرورش نیروی انسانی است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم نشست نوجوانی در زیست بوم جدید با حضور تعدادی از نومعلمان و فرهنگیان اصفهان ضمن خوش‌آمدگویی به مشاور و معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اثربخش‌ترین و مهم‌ترین عنصر جامعه‌ معلمان هستند.

وی با بیان اینکه سطح اثرگذاری معلم حتی از عوامل محیط و وراثت هم بیشتر است، افزود: برای اجرایی ‌سازی واقعی و درست سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، مهم ترین عنصر نیروی انسانی است و در جامعه فرهنگیان هم عنصر اصلی این معلمان هستند که فرایند یادگیری را انجام می‌دهند.

ابراهیمی تأکید کرد: اگر معلمان که قشر مؤثر در فرایند یادگیری دانش‌آموزان هستند، به سند تحول بنیادین مسلط باشند اجرایی‌سازی آن در سیستم آموزش و تربیت قطعا راحت‌تر خواهد‌بود.

وی ادامه داد: بین موجودات مختلف جهان انسان را اشرف مخلوقات نامیدند چرا که انسان خرد، اندیشه و فطرت دارد و این موارد به دست ما امانت سپرده شده‌است؛ فرزندان ما و کل جامعه، جان والدین خود هستند که آن‌ها را امانت به ما سپرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه معلمی عشق و هنر است، اذعان کرد: بخاطر همین اهمیت تأثیرگذاری معلم است که او را بیش از یک سر و گردن بالاتر می‌دادند؛ بعضی‌ها جایگاه معلمی را به صرف یادگیری تنزل دادند، اما معلمی در بخش الگویی، اثرگذار‌تر و مهم‌تر است.

وی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تربیت کودک، نوجوان و جوان ما را به سمت تربیت غیردینی و غیر‌اخلاقی بکشد که باید از این اتفاق جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار