وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت بیش از ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم و موظفیم هرچه سریعتر آنها را اصلاح و بازسازی کنیم.

کد مطلب: ۱۳۳۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است

یوسف نوری در گردهمایی مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور که در اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز در پیشبرد امور مدرسه‌سازی در کشور اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه خیری وجود دارد و خیرین کمک بسیاری در حوزه مدرسه سازی به ما می‌کنند.

وی افزود: به ما مجوزهایی برای تغییر کاربری فضاهای مازاد داده شده که بتوانیم از درآمدهای حاصله، مدارس فرسوده و تخریبی را نوسازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم گفت: موظفیم هرچه سریعتر آنها را اصلاح و بازسازی کنیم.

نوری با بیان اینکه باید سامانه هوشمند و یکپارچه‌ای در سازمان نوسازی مدارس داشته باشیم و مدارسی که ساخته می‌شوند کد یکتا داشته باشند گفت: این فرایند نباید طولانی باشد. اسیر سامانه‌های قدیم هم نباشید و باید سرعت کار را بالا ببرید.

حمیدرضا خان‌محمدی ،سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه این گردهمایی ضمن مرور کوتاهی بر وضعیت ساخت و ساز در مدارس، به فرارسیدن سالگرد زلزله بم و مسیری که برای ساخت مدارس طی شد داشت و تاکید کرد: باید بگوییم تمام مسیرهایی که ما را به فرآیندی برساند تا بتوانیم یک کلاس درس اضافه کنیم باید آن مسیرها را طی کنیم.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای ارتقای حوزه تعلیم و تربیت و تامین فضلی فیزیکی آموزش تاکید و عنوان کرد: باید با مشورت و تجربه‌های زیستی به طرح‌ها نگاه کنیم.

در این گردهمایی از اولین «نرم افزار تخصصی ارزیابی نیمه تفصیلی از آسیب پذیری فضاهای آموزشی از زلزله» با حضور وزیر آموزش وپرورش رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار