سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

انجام وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی در طول سال تحصیلی

تهران (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت برای دانش‌آموزان ابتدایی دوبار در طول سال تحصیلی وارنیش فلوراید با رویکرد پیشگیری انجام می شود تا از پوسیدگی دندان آنان جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی در طول سال تحصیلی

به گزارش روابط‌ عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اعظم گودرزی با اشاره به برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی اظهار کرد: دفتر سلامت و تندرستی با استناد به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و سیاست‌های تحول دولت مردمی و ساحت زیستی بدنی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد دانش‌آموز تمام ساحتی، تلاش می‌کنیم در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان برنامه‌هایی را تبیین و آنان را اجرا کنیم.

وی افزود: اکنون در مدارس شهری تقریبا 5000 مراقب سلامت داریم که با توجه به تصویب نامه هیئت وزیران قریب به 20هزار مراقب سلامت در مدارس شهری کمبود داریم. برهمین اساس از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی سفیران سلامت استفاده می‌کنیم تا دانش‌آموزان علاقه‌مند و داوطلب به حوزه سلامت، آموزش سلامت را در 16 جلسه برمبنای سرفصل‌های کتاب سفیران سلامت ببینند و هر دانش‌آموز سفیر سلامت آموزش‌ها را حداقل به 10 دانش‌آموز دیگر انتقال دهد.

گودرزی بیان کرد: امسال همه دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی به صورت چرخشی سفیر سلامت می‌شوند و این طرح شامل تمام دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه خواهد بود.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان سفیر سلامت برمبنای مقتضیات مدرسه و استان، آموزش‌های لازم را به همکلاسی‌های خود انتقال می‌دهند. در حال حاضر 000/200/2 سفیر سلامت در مدارس کشور در حال فعالیت هستند امیدواریم تا پایان سال تمام 16میلیون دانش‌آموز را به عنوان سفیر سلامت بتوانیم معرفی کنیم.

وی همچنین از برنامه دیگر این دفتر با عنوان صدای سفیر سلامت دانش آموزان نام برد و افزود: با همکاری وزارت بهداشت و مدیریت شبکه رادیو سلامت از اردیبهشت ماه سال جاری جلساتی را در این خصوص برگزار کردیم و با هماهنگی و همکاری هر سه ارگان این برنامه از آبان ماه 1401 هر روز در مدارس ابتدایی در ساعت تفریح قابلیت پخش دارد و هدف از این برنامه آموزش‌های غیرمستقیم در ساعات تفریح دانش‌آموزان است به طوری که دانش‌آموز در ساعات تفریح و استراحت به شیوه نوین و غیررسمی آموزش‌های سلامت محور را در قالب شعر، با زبان کودکانه دریافت کند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین هرماه یک پویش داریم؛ آبان ماه پویش «من مدرسه را دوست دارم چون ...» راه‌اندازی شد و در آذرماه پویش «چه رشته ورزشی را دوست دارم» را راه‌اندازی کردیم که لازم است دانش آموزان آثار خود را به آیدی@safiransalamat_student ارسال کنند. در این پویش از 10نفر از دانش‌آموزانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند دارای آثار برتر بوده‌اند تقدیر می‌شود.

وی برنامه دیگر این دفتر را ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی دانست و اعلام کرد: در جلساتی که با دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت داشتیم توافق کردیم ارتقای سلامت دهان ودندان دانش‌آموزان ابتدایی را با رویکرد آموزش، پیشگیری، درمان و پژوهش پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: برای دانش آموزان ابتدایی دوبار در طول سال تحصیلی وارنیش فلوراید دندان انجام می‌شود تا از پوسیدگی دندان آنان جلوگیری شود همچنین برای ارائه خدمات بهداشتی -درمانی دندانپزشکی دانش‌آموزان ابتدایی دانش‌آموزان مناطق روستایی و شهری زیر 20هزار جمعیت می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت، این خدمت را رایگان دریافت کنند. سایر دانش‌آموزان شهری هم با هماهنگی مدرسه و مراجعه به این مراکز می‌توانند با تعرفه‌های مناسب از این خدمت بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار