رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

تلاش هلال‌احمر برای توسعه عدالت اجتماعی با مشارکت 2 میلیون داوطلب

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به همکاری ۲ میلیون داوطلب با این جمعیت در ارائه خدمات بشردوستانه گفت هلال احمر در حوزه توانمندسازی جامعه فعال شده‌ است تا با مشارکت داوطلبان، گامی موثر در عرصه عدالت اجتماعی بردارد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش هلال‌احمر برای توسعه عدالت اجتماعی با مشارکت 2 میلیون داوطلب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند، در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب گفت: واژه داوطلبی ارزشمند و والا و هم‌ردیف احسان و نیکوکاری است که بارها از آنها در قرآن یاد شده است و هم‌ردیف اقدامات حسنه و مهم در دین مبین اسلام است.

وی افزود: قرآن تاکید زیادی بر انجام کار خیر به صورت آشکار و پنهان دارد و آیات و روایات در این خصوص بسیار زیاد است. بزرگان همواره به انجام کارهای نیک و حسنه نیز تاکید داشته اند. انجام اقدامات داوطلبانه بر همین اساس ریشه در سیره اسلام دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: زمانی که گفته می‌شود بشتابید به سوی بهترین اعمال، می‌تواند یکی از مصادیق آن، کارهای داوطلبانه و خیر باشد. شان و جایگاه داوطلب و نیکوکار بسیار والاست و این گونه نیست که اقدام داوطلبانه حتی اگر ناچیز باشد، بی تاثیر شمرده شود.

کولیوند ادامه داد: داوطلبان همچون شعار جمعیت هلال احمر بی منت به مردم خدمت رسانی می‌کنند و هر چه دارند مخلصانه تقدیم جامعه می‌کنند. هلال احمر علاوه بر عرصه‌های داوطلبانه در حوزه‌های مختلف دیگر نیز نقش آفرینی می‌کند به همین دلیل عالی ترین جایزه جهانی جمعیت های ملی را گرفت و سه کرسی جهانی‌ را به خود اختصاص داد.

وی افزود: همگان شاهد بودند که هلال احمر در ایام اربعین نیز خوش درخشید و چند برابر سال های گذشته به زائران خدمت رسانی کرد. خوشبختانه این خدمات بی بدیل سبب شده تا میزان رضایت از فعالیت‌ها و اقدامات هلال احمر بالا باشد. داوطلبان نیز در کنار هلال احمر در مراسم اربعین حاضر بودند و در مراکز بهداشتی و درمانی زائران را پذیرش کردند. این اقدامات در حج نیز انجام شد و هلال احمر نقشی اساسی در برگزاری حج تمتع امسال ایفا کرد.

حضور هلال‌احمر در صدها محله کم‌برخوردار

کولیوند تصریح کرد: هلال احمر در حوزه توانمندسازی جامعه نیز فعال شده و در صدها محله کم برخوردار کشور با بکارگیری ظرفیت های موجود به کمک مردم کم بضاعت شتافته است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهد و گامی موثر در عرصه عدالت اجتماعی بردارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ویژگی‌های اقدامات داوطلبانه گفت: امروز هلال احمر ۲ میلیون عضو داوطلب دارد که ۶۰۰ هزار نفر از آنان جوانان هستند. این عزیزان در طرح های مختلف از جمله کمک به نیازمندان بسیار فعال بوده اند و بدون چشمداشت در خط مقدم یاری رسانی به مردم بودند. امروز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه ماست و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد تا جوانان و داوطلبان را آموزش داده و سازماندهی کنیم. خدمات داوطلبی هلال احمر مرز ندارد و هلال احمر در تمامی‌شهرهای ایران و در نقاط مختلف جهان خدمت رسانی خواهد کرد و دست نیازمندان را خواهد گرفت. بر همین اساس در زلزله افغانستان و سیل پاکستان، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کمک کننده وارد عرصه شد. این در حالی است که کشور خودمان نیز متاثر از حوادث مختلف است و در داخل کشور نیز بی وقفه به مردم یاری رسانی می‌کنیم.

کولیوند ادامه داد: هلال احمر یک جمعیت است و کارها باید به صورت جمعی و تیمی انجام شود. روحیه اقدام جمعی در هلال احمر وجود دارد و هر خدمت رسانی که انجام می‌شود همه در آن سهیم هستند. امروز هلال احمر با اتکا به همین جمع و نیروی انسانی در عرصه جهانی درخشیده است و نقشی اساسی در جمعیت های ملی پیدا کرده است. هلال احمر بر اساس شعار سال نیز توانسته تولیدات بسیار مطلوبی داشته باشد و شاهد هستیم که فدراسیون جهانی برای کمک رسانی به سایر کشورها از محصولات تولید شده هلال احمر خریداری می‌کند و برای آسیب دیدگان می فرستد. امری که موجب اشتغالزایی و خلق ثروت در کشور می‌شود.

وی افزود: در روزهای سرد سال قرار گرفته ایم و امدادگران در سخت ترین شرایط در حال خدمت رسانی به مردم هستند، ما نیز پشتیبان آنها هستیم و هر چه داریم در اختیار آنها قرار می دهیم تا با تجهیزات کامل به شهروندان کمک کنند. ما در حوزه کمک به معیشت امدادگران نیز فعال شده ایم و تلاش می‌شود تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های امدادگران و نجاتگران را نیز برطرف کنیم.

کولیوند تاکید کرد: اقدامات هلال احمر محدود به امدادرسانی و امور بهداشتی و درمانی‌نیست و در هر جایی کاری بر زمین مانده باشد، هلال احمر آماده است تا گره گشایی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار