سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان خبر داد؛

دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب در ۶۰ مرکز ثابت و سیار کانون در استان اصفهان

اصفهان (پانا) - سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت یکی از رویکردها و اولویت‌های مهم مجموعه مراکز کانون در استان، اشاعه فرهنگ مطالعه بین اعضاست.

کد مطلب: ۱۳۲۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب در ۶۰ مرکز ثابت و سیار کانون در استان اصفهان

مُنیره جعفری، سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه زمان کودکی بهترین فرصت برای فراگیری و نهادینه شدن تعلیم و تربیت صحیح است مراکز کانون، فرصت کتابخوانی و دسترسی به کتاب را برای اعضای کودک و نوجوان فراهم می‌کنند.

وی اظهار کرد: از سویی مربیان کانون با تقویت گرایش کودکان و نوجوانان به کتابخوانی و قصه‌خوانی، عنصر خلاقیت و نوآوری را در ذهن کودکان شکل داده و بارور می‌ کنند.

سرپرست کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: با کتابخوانی و قصه‌گویی که در فرآیند کتابخوانی رُخ می‌دهد، بسیاری از مشکلات رفتاری و روحی کودکان و نوجوانان از جمله انزوا، استرس و افسردگی رفع می‌شود.

جعفری یادآور شد: اکنون در ۶۰ مرکز ثابت و سیار کانون استان دسترسی به کتاب برای کودکان و نوجوانان عضو وجود دارد و تمام کتابخانه‌های ما دارای دسترسی باز و موضوعات مُتنوع و تخصصی ویژه کودکان است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های سیار و پستی این نهاد گفت: این دسته از کتابخانه‌ها فرصت مناسبی برای دسترسی به خدمات فرهنگی و هنری کانون را برای بچه‌های روستایی و مناطق حاشیه‌نشین که امکان حضور در مراکز ثابت را ندارند، فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بین اعضا، کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بصورت مستمر در مراکز کانون برگزار می‌شود.

جعفری همچنین با اشاره به برگزاری بیست‌ و چهارمین جشنواره قصه‌گویی منطقه ۲ کشوری از ۲۲ تا ۲۴ آبان در اصفهان افزود: این جشنواره با هدف تقویت فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در سه بخش "ملی"، "دینی و آئینی" و "زبان اشاره" در گروه‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

جعفری یادآور شد: تمام تلاش کانون در اجرای برنامه‌ها و فعالیت ها در مسیر تربیت صحیح کودکان و نوجوانان بر اساس فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی انجام می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای ۶۰ مرکز فرهنگی، هنری، ادبی و علمی ثابت، سیار و پستی و بالغ بر ۲۰ هزار نفر عضو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار