استاندار اصفهان:

نوجوانان در اردوهای راهیان نور و پیشرفت با پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور آشنا می‌شوند

اصفهان (پانا) -  استاندار اصفهان گفت نوجوانان در اردوهای راهیان نور و پیشرفت با پیشرفت‌های علمی و فناوری و پیشینه‌های فرهنگی، هویتی، علمای گذشته و شهدای دوران حماسه و ایثار کشور آشنا می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانان در اردوهای راهیان نور و پیشرفت با پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور آشنا می‌شوند

سیدرضا مرتضوی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار کرد: دانش آموزان با حضور در اردوهای راهیان نور و پیشرفت با توانایی ها و دستاوردهای مختلف ایران در حوزه‌های صنعتی، بهداشت و درمان، فرهنگی و علمی و شاخص‌ها و پیشینه‌های هویتی کشور بیشتر آشنا می شوند.

وی ادامه داد: نوجوانان در این اردوها با پیشرفت های علمی و فناوری و پیشینه های تاریخی، فرهنگی، هویتی و دانشمندان و علمای گذشته و شهدای دوران حماسه و ایثار این سرزمین آشنا می شوند.

استاندار اصفهان افزود: دانش آموزان با حضور در این عرصه به‌خوبی درمی‌یابند که اراده قوی و مستحکمی پشت همه پیشرفت‌های کشور وجود دارد که اقتدار نظام را در حوزه علم و فناوری ترسیم کرده و همین امر به دانش آموزان جامعه خودباوری می‌دهد.

وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور و پیشرفت باید بصورت کیفی و اساسی و بصورت برنامه ریزی شده برگزار شود تا نتایج خوبی برای مخاطبان به همراه داشته باشد بر اساس نیازهای امروز جامعه مخاطب پاسخ دهیم و به سراغ این برنامه ریزی برویم و با نگاه به آن نیازها این اردوها را برگزار کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه باید بسته فرهنگی و آموزشی خاصی در این اردوها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید از ورود کلی و بدون برنامه ریزی لازم به این مقوله خودداری کنیم تا بتوانیم محتوا و نرم افزار لازم را برای پاسخ دهی لازم به مخاطبان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: اهداف برگزاری این اردوها باید برای برگزارکنندگان مشخص باشد و متناسب با آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و هدف از برگزاری این اردوها باید توسط تیمی متخصص و خُبره مشخص شود و توجه ویژه ای به نحوه ارتباط با مخاطبان امروز داشته باشیم تا بتوانیم جاذبه های لازم را در آنها ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان گفت: جوامع غربی نداشته های خود را برای هویت سازی، فرهنگ سازی و پیشینه سازی بعنوان داشته جلوه می‌دهند، اما ما به این داشته ها و پیشینه باارزش توجه چندانی نداریم و بصورت کلی و بدون برنامه می پردازیم.

اردوهای راهیان پیشرفت با هدف آشنایی نسل جدید و نوجوان با دستاوردهای علمی نظام و انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود و مهندسان و مدیران صنایع، کارخانجات پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی در داخل کشور دستاوردهای علمی ایران را روایت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار