با حضور مدیرعامل کانون؛

جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برگزار شد

تهران (پانا) - اولین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری و اعضای این کمیته برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، مدیرعامل کانون پرورش فکری در این نشست گفت: اگر بتوانیم در کمیته کودک و نوجوان یک یا دو برنامه کلی اما باکیفیت داشته باشیم اثربخشی بالایی خواهد داشت.

حامد علامتی در ادامه با اشاره به همکاری و هم‌افزایی میان سازمان‌ها، بر کمک گرفتن از سازمان‌های مردم نهاد تأکید کرد.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر تصریح کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و باید دهه فجر امسال را متفاوت برگزار کنیم. با برنامه‌ریزی که خواهیم داشت برنامه‌ها و پیشنهادها را در جلسه آینده بررسی می‌کنیم.

در بخش دیگری از این جلسه رخساره فضلی معاون سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: هرچه سن مخاطبان پایین‌تر می‌آید حساسیت‌ و کار تخصصی بیشتری‌ لازم است.

وی افزود: هشدارهایی که امروز در سطح جامعه دریافت می‌کنیم بیانگر این است که حوزه تعلیم و تربیت خیلی جدی گرفته نشده است. بنابراین به‌نظرمی‌رسد دهه فجر امسال باید با عمق و فکر بیشتری به کارها ورود پیدا کنیم.

فضلی همچنین بر اهمیت همکاری سازمان‌های حاضر در کمیته دهه فجر به‌ویژه صداوسیما تأکید کرد.

سپس محمدرضا جهانبخش سرپرست انتشارات مدرسه اظهار کرد: مجموعه «تاریخ پهلوی» از آثار موفق انتشارات مدرسه است که به‌لحاظ زبانی از زمان امروز فاصله گرفته است، اما در حال بازنگری هستیم تا دوباره منتشر شود.

جهانبخش ادامه داد: مجموعه دیگری هم با عنوان «راهیان پیشرفت» در قالب کتابچه‌ درحال آماده‌سازی است و از سازمان‌ها و نهادها برای کمک به موفقیت بیشتر این طرح دعوت می‌کنیم.

در ادامه سعید پورحسینی قائم‌مقام شبکه کودک بیان کرد: صداوسیما در روزهای دهه فجر برنامه‌های خاص خودش را دارد و شبکه کودک هم برهمین اساس برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

در بخش دیگری از این نشست، معاون فرهنگی کانون گفت: شوراهای فرهنگی کانون پرورش فکری که مجموعه‌ای از کارشناسان هستند در استان‌ها فعالیت دارند. این شوراها براساس سیاست‌های مشخص شده برنامه‌های استانی را تهیه می‌کنند.

محمود مروج افزود: برهمین اساس باید ببینیم این کارگروه می‌تواند چه نقشی را ایفا کند تا استان‌ها فعال‌تر شوند.

دستیار مدیرعامل کانون نیز بر سرمایه‌گذاری روی نهادهای مردم‌نهاد اشاره داشت و گفت: برای موفقیت بیشتر این طرح کانون‌های فرهنگی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، مساجد و... مشارکت داده شوند.

فرهاد فلاح همچنین پیشنهاد پویش سراسری و ملی در حوزه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی یا شخصیت امام خمینی (ره) را مطرح کرد.

سپس قاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اظهار کرد: در سال‌های گذشته کانون پرورش فکری به‌ویژه مربیان کانون فعالیت‌های هنری خوبی در دهه فجر داشتند که ان‌شاالله بتوانیم این برنامه‌ها را با شکل مناسب‌تری ادامه دهیم.

وی در پایان بر همکاری میان سازمان‌ها و نهادهای حاضر در این کمیته تأکید داشت.

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، متشکل از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اداره کودکان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی، گروه کودک و نوجوان رادیو ایران، گروه کودک و نوجوان سیما، مدیریت شبکه پویا و انتشارات مدرسه تشکیل جلسه داد و مقرر شد به پیشنهاد اعضای کمیته، سایر ارگان‌ها و نهادهای تاثیرگذار و فعال حوزه کودک و نوجوان نیز با تصمیم گروهی به کمیته اضافه شوند.

اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر ۱۴۰۱ ظهر روز یکشنبه ۱۳ آذر در دفتر حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار