لیلیت موسیسیان از نمایش «کله گنده» می‌گوید

تهران (پانا) - لیلیت موسیسیان تهیه کننده ارمنستانی نمایش «کله گنده» از تجربه این همکاری با آرمان شیرالی نژاد و گروه نمایشی ایرانی می‌گوید.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
لیلیت موسیسیان از نمایش «کله گنده» می‌گوید

به گزارش روابط عمومی، لیلیت موسیسیان تهیه کننده ارمنستانی نمایش «کله گنده» به کارگردانی آرمان شیرالی نژاد که فردا (14 آذرماه) روی صحنه می‌رود؛ از تجربه همکاری با ایرانیان و این گروه نمایشی می‌گوید.

متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است:

خود را برای مخاطبین معرفی کنید

بنده دانشجوی سال دوم تاریخ، تئوری و مدیریت هنر در انستیتو تئاتر و سینمای شهر ایروان هستم که مدرس اصلی دوره سرگِی سانوییان است. حرفه اصلی من تهیه کنندگی بوده اما کتاب هم مینویسم. اخیرا در یک برنامه تحصیلی بین المللی در کشور بلغارستان به عنوان نماینده ارمنستان شرکت کردم؛ اغلباً درگیر ایونت‌های فرهنگی در ارمنستان هستم. این نه تنها کار من بلکه معنای زندگی من است.

تا چه حد با فضای تئاتر ایران آشنایی دارید؟

پیش از این، نه آگاه و نه علاقه مند بودم اما وقتی بازیگر ایرانی آراد انتظار و کارگردان آرمان شیرالی نژاد را در جشنواره بین المللی هایفست ارمنستان دیدم، نه تنها به تئاتر ایران بلکه به خود ایران به عنوان یک کشور علاقمند شدم. حالا من بسیار به فرهنگ کشور شما علاقمند هستم و فکر می‌کنم کشوری غنی و زیباست.

انگیزه شما برای انجام این همکاری چه بود؟
من حرفه‌ای بودن آرمان شیرالی نژاد و آراد انتظار و تلاش آنها برای پیش بردن این اجرا در ارمنستان را میبینم. این به من انگیزه می‌دهد. در واقع گروه بسیار خوبی دور هم جمع شده‌اند. علاوه براین، علاقه و سخت کوشی بازیگران ارمنی نیز به من انگیزه حضور در تیم را افزایش می‌دهد.

کمی از این اجرا برایمان بگویید

کله گنده ادامه‌ای برای اجرای مختلفیم است که در سال ۲۰۲۰ پرفروش ترین اجرای سال شد. به نسبت جذاب و متفاوته، من حس میکنم که بازیگران در تمرین از کاری که می‌کنند رضایت دارند. آرمان شیرالی نژاد متولد ۲۵ آبان ۱۳۶۹ در ماهشهر ایران، بنیان گذار و کارگردان اصلی گروه هنری مختلفات، کارگردانی این کار رو بر عهده دارد. بازیگران گروه از دو بازیگر ایرانی: آراد انتظار و شکوفه احمدی تشکیل و بازیگران ارمنی از چهار نفر: آرمِن جرباشیان، ماریام زاقاریان، کارِن هاروتیانیان، ماریام ملیکیان تشکیل شده است. همچنین ما یک دستیار کارگردان به نام الزا مامونتس داریم و طراحی لباس اجرا بر عهده هستی جباری است.

چطور با گروه تئاتر مختلفات آشنا شدید؟
من این گروه را امسال در جشنواره‌ی تئاتر بین المللی هایفست ارمنستان که مدیر و موسس آن، معلم مورد علاقه من، آرتور قوکاسییان است، شناختم. زمانی که این گروه در حال اجرا بود، با آنها آشنا شدم. من در جشنواره هایفست به طور داوطلبانه کار میکردم و به همین صورت قادر به آشنایی با آنها شدم که خیلی از این بابت خوشحالم.

-صحبت پایانی...
من از دانشگاهم، خانواده‌ام، دوستانم و تمام کسانی که به من باور داشتن متشکرم. به عنوان یک تهیه کننده من تمام تلاش ممکن و غیر ممکنم را برای این پروژه انجام خواهم داد.

نمایش کله گنده به کارگردانی و نویسندگی آرمان شیرالی نژاد و بازی آراد انتظار و شکوفه احمدی به عنوان بازیگران ایرانی اثر، در ۵ دسامبر ساعت ۶ روی صحنه خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار