هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد تشدید فعالیت سامانه بارشی از احتمالا وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی، انسداد راه‌های روستایی و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران برف و وزش باد پیش بینی شده است. از فردا سه‌شنبه تا روز جمعه در این مناطق بارش باران و برف ادامه دارد.

امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور برای مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ انتظار می‌رود.

این شرایط روز چهارشنبه در این مناطق ادامه دارد و در این روز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق نیز بارش باران گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی فردا و روز چهارشنبه بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی به‌صورت برف است. پنجشنبه و جمعه نیز در برخی مناطق جنوب، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است.

امروز در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما روی می‌دهد. همچنین از امروز تا پایان هفته به‌طور متناوب دریای خزر و سه‌شنبه تا پنجشنبه شمال و مرکز خلیج‌فارس مواج است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران همراه با احتمال بارش پراکنده برف پیش بینی شده است. سرعت وزش باد جنوب-جنوب غربی در پایتخت 6 تا 13 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار