نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در صد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد: امروز شاهد هستیم که برخی ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شده اند و این تغییرات ناشی از تفکر لیبرالی و سبک زندگی غربی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی نقش بنیادین در ظهور و بروز هنجاری ها و ناهنجارهای جامعه، در کنترل و تشدید بحران های اجتماعی دارد خاطرنشان کرد: حتی بحران های اقتصادی و سیاسی نیز در بستر فرهنگ عمومی جامعه متولد می شود.

وی ادامه داد: برای درمان و عبور از این بحران ها چاره ای جز سرمایه گذاری های سخت افزاری و نرم افزاری در این حوزه نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بدون اصلاح پایه های فرهنگ عمومی هیچ جامعه‌ای نمی تواند در برابر بحران های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مقاومت داشته باشد.

وی افزود: در هیاهوی مباحث سیاسی و اقتصادی سالهای اخیر، مسئله فرهنگ در حاشیه قرار گرفته است و هم اکنون نتیجه آن را در کف خیابان ها، دانشگاها و مدارس می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با استناد به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر مظلومیت بخش فرهنگی در جامعه گفت: همه ما موظف هستیم از بخش فرهنگی رد مظلومیت کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر رهبری، مسائل فرهنگی از مسائل اقتصادی و سیاسی اهمیت بالاتری دارد و هر یک از ما در برابر فرهنگ عمومی استان مسئولیت قانونی، شرعی و اخلاقی داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: در سند چشم انداز 20 ساله نیز بیش از هر چیز دیگری بر فرهنگ عمومی تاکید شده است و این مهم بر 5 مولفه ی جمع گرایی، قانون گرایی، وجدان کاری، مسئولیت پذیری و تعادل و تناسب در رفتارهای اجتماعی استوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار