مستند «آژیر» با موضوع دانش‌آموزان گروه سرود در قم رونمایی شد

قم (پانا) - مستندهای «جمعه دوم آوریل» با موضوع روحانی شهید «ابراهیمی» و «آژیر» مربوط به دانش‌آموزان شهیدکه عضو گروه سرودی بودند در قم رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مستند «آژیر» با موضوع دانش‌آموزان گروه سرود در قم رونمایی شد

آئین رونمایی از دو فیلم مستند «جمعه دوم آوریل» و «آژیر» که به سفارش کنگره ملی شهدای قم ساخته شده است، در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد.

مستند «جمعه دوم آوریل» به کارگردانی سمانه ابوطالبی در خصوص ابعاد شخصیتی و نحوه شهادت روحانی شهید حجت الاسلام محمد حسن ابراهیمی در کشور گویان آمریکای جنوبی است.

شهید ابراهیمی از طلاب حوزه علمیه قم بود که در گویان به تبلیغ دین اسلام می پرداخت و توسط عده ای که نمی توانستند موج گسترش اسلام را ببینند، به شهادت رسید.

همچنین مستند «آژیر» به کارگردانی سلمان ابوطالبی، روایتی از سه حادثه بمباران قم در سال‌های دفاع مقدس شامل شهادت اعضای گروه سرود مدرسه قطب راوندی، شهادت جمعی از بانوان در محفل روضه فاطمیه در چهارراه سجادیه و حمله موشکی رژیم بعث عراق در سال 1367 به قم است.

لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای قم با ایشان که در آبان امسال صورت گرفت، در خصوص پرداختن به سوژه گروه سرود تاکید داشتند.

در آئین فوق، علی اکبر خوش‌گفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان، حجت الاسلام طباطبایی نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و ... حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار