کاشانی در قرائت گزارش حسابرسی منطقه ۲ مطرح کرد؛

ابهام در یک پلاک ثبتی متعلق به بابک زنجانی

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران در جریان قرائت گزارش حسابرسی منطقه ۲ شهرداری تهران در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ بیان کرد مطابق بررسی‌های به‌عمل آمده یک پلاک ثبتی متعلق به بابک زنجانی تعیین تکلیف نشده و مطالبات نیز تسویه نشده است.

کد مطلب: ۱۳۲۹۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ابهام در یک پلاک ثبتی متعلق به بابک زنجانی

حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و یازدهمین جلسه شورا و بررسی گزارش حسابرسی منطقه ۲ شهرداری تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: ملک متعلق به شرکت اس‌سی‌تی‌بانکرز کیش متعلق به آقای بابک زنجانی طی سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ بابت دو فقره پروانه تخریب و ساخت و عوارض محاسبه و جایزه خوش‌حسابی و استرداد عوارض و تا پایان سال 1393 مطالبات مالک ناشی از فاینانس‌های پروژه بزرگراه طبقاتی صدر تهاتر و مابقی بابت هزینه‌های پایدارسازی، گودبرداری و غیره نسبت به تعیین تکلیف و تسویه مطالبات اقدام نشده و در نتیجه قابلیت بازیافت مبلغ مربوطه در حساب‌ها برای حسابرس محرز نگردیده است.

وی ادامه داد: مبلغ 20 میلیارد تومان مانده مطالبات سازمان املاک و مستغلات از منطقه بایت اجاره خانه صفویان (مجتمع مسکونی بو علی) به دلیل اختلاف در حساب‌ها فی مابین و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، تا تاریخ گزارش تعیین تکلیف نگردیده و اطلاعات مربوط به رفع مغایرت به حسابرس نیز ارائه نشده است.

خزانه دار شورا در ادامه در خصوص پروژه مشارکتی مجتمع تجاری اداری اقامتی و تفریحی میلاد (فاز 2) فیمابین سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران با شرکت توسعه سرمایه‌گذاری قدر اشاره کرد و افزود: جمعاً مبلغ 380 میلیارد تومان قدرالسهم سرمایه‌گذاری قدر بابت پروژه مذکور از هزینه‌های بارگزاری، صدور پروانه ملک به پلاک ثبتی شماره 1 و 5 و 6 و 99 و 100 و 101 و 102 و 103 و 126 و 127 و 128 و باقی‌مانده پلاک ثبتی 1474 واقع در منطقه 20 تهاتر گردد.

وی افزود: متاسفانه تا تاریخ گزارش حسابرس در خصوص درصد پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور و همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای بابت تکمیل آن یا برنامه آتی شهرداری منطقه 2 فرآیند و اسناد انعقاد قرارداد با شریک جدید ارائه نشده است.

حبیب کاشانی با ذکر این نکته که به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، تعیین آثار ناشی از مورد مذکور بر صورت‌های مالی امکان‌پذیر نشده، به اسناد مالکیت 168 قطعه از اراضی به مبلغ 164 میلیارد تومان و 134 باب از ساختمان‌ها به مبلغ 35 میلیارد تومان جهت بررسی در اختیار موسسه حسابرسی قرار داده نشده است، اشاره کرد.

حبیب کاشانی در خصوص پروژه مشارکتی بیمارستان آتیه 2 خاطر نشان کرد: علیرغم فروش پروژه مذکور طی سال مالی 1398 به بانک شهر به مبلغ کارشناسی برابر با 419 میلیارد تومان، در دفاتر شهرداری منطقه 2 در سال مالی 1398 مبلغ 335 میلیارد تومان ثبت گردیده و تا تاریخ گزارش حسابرس، مابه التفاوت ثبت نگردیده است و همچنین باقی‌مانده بهای تمام شده در دفاتر تعدیل نگردیده است.

خزانه دار شورا در ادامه بررسی گزارش حسابرس شورای شهر از منطقه 2 شهرداری تهران به برخی پروژه های سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در منطقه ستارخان اشاره کرد و در خصوص در پروژه‌های مجتمع تجاری و اداری الوند و پروژه مشارکتی گرات ایراداتی را متذکر شد.

به گفته کاشانی بخشی از تعدیلات سنواتی افشاء شده در صورت‌های مالی شهرداری منطقه 2 به مبلغ 8 میلیارد تومان مربوط به "زمین متروکه فروخته شده" است که در این خصوص هم مدارک و مستندات لازم در خصوص گزارش کارشناس رسمی ارائه نشده است؛ مضافاً اینکه بابت دریافت 4 واحد تجاری واقع در مجتمع تجاری و اداری سینا در سال مالی قبل از "شرکت خانه" مدارک درخواستی از جمله گزارش کارشناس رسمی و همچنین سند مالکیت یا تفاهم‌نامه‌ای جهت رسیدگی به موسسه حسابرس ارائه نشده است.

شهردار منطقه ۲ تهران در پاسخ به تذکرات اعضای شورا با بیان اینکه حسابرسی با دقت انجام شده است، گفت: هرجا که لازم باشد، اطلاعات مورد نیاز در اختیار حسابرس قرار خواهد گرفت تا اصلاحات انجام شود؛ در خصوص توافق پروژه سینا که به ستین تغییر نام پیدا کرده، مدارک تکمیلی ارائه خواهد شد.

مهدی صالحی با بیان اینکه بخشی از چهار پروژه مشارکتی در منطقه ۲ در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد، یادآور شد: ما مذاکراتی را با شرکت نفت برای جبران مطالبات گذشته پروژه ایران زمین انجام دادیم و شهرداری این اقدام را بر اساس الزام قانونی انجام داده است؛ در همین راستا با شرکت آسمان کیش جلساتی را برگزار کردیم و موضوعات حقوقی نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در اجرای فاز دوم برج میلاد تهدیداتی از قبل باقی مانده است، تصریح کرد: خوشبختانه خطری پروژه برج میلاد را تهدید نمی کند و سلسله جلساتی تشکیل شده که شریک جدیدی انتخاب شود تا فاز دوم وارد چرخه اجرا شود؛ اخیراً مشکلات برطرف شده و اطلاعات مورد نظر در اختیار حسابرس قرار خواهد گرفت.

صالحی همچنین تصریح کرد: مشکل طرح آتیه ۲ نیز برطرف شده و بر اساس دستور معاون مالی و اقتصاد شهری، اصلاح قرارداد و مبلغ در حال پیگیری است و به زودی برای تکمیل گزارش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه الوند از سال ۱۳۹۰ در سیستم باقی مانده است، یادآور شد: مذاکرات ما با مالک به نتیجه نرسید و ما موضوعات حقوقی را پیگیری می کنیم؛ چالش های پیشین وجود ندارد، اما شفاف سازی اسناد در حال انجام است.

شهردار منطقه ۲ در خصوص پروژه گرات نیز گفت: با صدور پروانه تغییر نقشه و صدور پروانه اصلاحی که پیش از این تهدیدهایی داشت، این پروژه به یک فرصت برای شهر تبدیل خواهد شد.

گفتنی است گزارش حسابرسی منطقه ۲ شهر تهران برای سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ با حداکثر آراء موافق به تأیید رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار