مدیرکل آموزش و پرورش فارس

۱۴ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس فارس تحصیل می‌کنند

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در استان فارس بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه وجود دارد که بیش از 2 هزار و 800 نفر از آنها به صورت تلفیقی با سایر دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۴ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس فارس تحصیل می‌کنند

محمدخلیل عسکری در آیین روز جهانی معلولین در آموزشگاه استثنایی شهید محمدجعفر نصر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: در استان فارس بیش از ۵هزار و سیصد دانش آموز در مدارس خاص استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از یک هزار و ۸۵۰ معلم در مدارس با نیازهای ویژه استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

عسکری گفت: بیش از 880 همکار فرهنگی کار آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در حال حاضر در استان فارس 185 مدرسه و مرکز اختلال یادگیری ویژه دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که ۳۵ مدرسه و مرکز در شیراز است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: وقتی انسان وارد مدارس استثنایی می‌شود با این سوال که در مورد این دانش‌آموزان چه باید کرد مواجه می‌شویم. اولین پاسخ این است که اگر می‌خواهیم به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه رسیدگی شود، باید معلمان این مدارس را به خوبی فهمید و کار آن‌ها را درک کرد.

عسکری گفت: جامعه قدردان تلاش و زحمات معلمان مدارس با نیازهای ویژه است و در تعالیم اسلامی نیز به این مهم تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تاکنون با بیش از ۲۸ دستگاه تفاهم‌نامه فعالیت مشترک امضا کرده است گفت: یکی از این تفاهم نامه ها با اداره کل بهزیستی استان است که تلاش داریم از این ظرفیت به نفع دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استفاده شود.

عسکری گفت: دانش‌آموزان استثنایی نشان دادند که با وجود محدودیت‌هایی که دارند کارهای بزرگی انجام دهند که انسان را به تحیر و شگفتی می اندازد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین در خصوص کمک و توجه بیشتر به دانش آموزان استثنایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از مدیران آموزش و پرورش سراسر استان فارس می‌خواهم که توجه بیشتر به مدارس استثنایی سراسر استان و تکریم معلمان شاغل در این مدارس را در دستور کار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار