به مناسبت روز بیمه عنوان شد؛

چتر حمایتی بیمه‌ درمان برای تمام مددجویان کمیته امداد

تهران (پانا) - مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به پوشش بیمه برای همه مددجویان تحت حمایت، گفت حدود ۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد، بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
چتر حمایتی بیمه‌ درمان برای تمام مددجویان کمیته امداد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مجتبی احمدلو با تشریح آخرین وضعیت بیمه مددجویان تحت حمایت، گفت: حدود ۸۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد بیمه شده در سازمان تامین اجتماعی داریم و دیگر مددجویان ما نیز از خدمت سازمان بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: هیچ مددجویی نداریم که از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نباشد و تمامی خانواده‌ها تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به هزینه‌های کمک درمان مددجویان، خاطرنشان کرد: این هزینه‌ها می‌تواند به خرید سمعک، واکر، عینک، ویلچر و هزینه‌های بصری و .. اختصاص یابد.

احمدلو ادامه داد: کمیته امداد همچنین خدماتی مانند خرید یا تعویض سوند، پانسمان زخم بستر و هزینه‌های نگهداری در منزل به بیماران ارائه می‌دهد، به‌طوری‌که ما امروز با هیچ بیمه تکمیلی قرارداد نداریم، اما تمام این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد دولت توجه به امر بهداشت و درمان مددجویان و محرومان جامعه است، به طوری که توانستیم برای اولین‌بار، فرانشیز خدمات بیماران تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی که با نظام ارجاع (پزشک خانواده) به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند را رایگان کنیم. در فرانشیز مراجعات سرپایی سهم بیمار را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش دادیم. قرار است این مبلغ را سازمان بیمه سلامت پرداخت کند و بخشی دیگر از آن از محل یارانه تحول سلامت پرداخت شود. ما به دنبال این هستیم که هزینه‌های پرداختی بیمار به کمترین میزان برسد و به لطف خدا در شورای عالی بیمه توانستیم موافقت آن را بگیریم و دولت نیز ابلاغ این مصوبه را به امسال ارجاع داد.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: در بحث زوجین نابارور، ما براساس توجه به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام خدمات ناباروری در بخش‌های دولتی و خصوصی را تحت پوشش قرار داده‌ایم، این پوشش‌ها کامل است و سازمان‌های بیمه‌گر نیز اعتبارات خوبی را دریافت کرده‌اند و مکلفند خدمات ناباوری را پوشش دهند.

وی افزود: اگر زوجین نابارور به ما مراجعه کنند براساس قانون این بیماران را به مراکز درمانی دولتی و خصوصی معرفی می‌کنیم، حتی سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت خسارات درمان ناباروری را به بیماران پرداخت می‌کند، قاعدتاً با اجرای قانون جوانی جمعیت نباید هیچ زوج جوان ناباروری برای درمان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند.

احمدلو اظهار کرد: در کمیته امداد برای بیماران خاص و نادر که رقم آن‌ها به ۸۵ هزار نفر می‌رسد کمک هزینه درمان علاوه بر کمک‌های صندوق بیماران خاص به این بیماران پرداخت می‌کند، در میان این بیماران سالمندان و معلول نیز وجود دارد و ما کمک‌هزینه‌های درمان این افراد را به نسبت سایر بیماران افزایش داده ایم و مساعدت‌های بیشتری به این بیماران صورت می‌گیرد. در کل ماهانه ۲۵۰ هزار تومان کمک هزینه پرستاری به بیماران بستری در منزل به مددجویان سالمندان به عنوان هزینه کمک مراقبت و نگهداری از سالمند پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار