معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

آموزش وپرورش با آگاه‌ سازی می‌تواند در خنثی‌سازی شایعات نقش مهمی ایفا کند

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است بهترین ثروت ملی که جوانان هستند را تصاحب کند، نقش آموزش وپرورش را در خنثی‌سازی شایعات بسیار مهم خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش وپرورش با آگاه‌ سازی می‌تواند در خنثی‌سازی شایعات نقش مهمی ایفا کند

طاهر علمی در جلسه آموزشی ، توجیهی معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه پرورشی و فرهنگی تبریز با اشاره به اینکه در دنیای موجود، تمدن عظیم اسلامی با وجود تمدن غربی و خوی استعماری آن در طول تاریخ رشد زیادی داشته است، گفت: در این راستا خوشبختانه مسئولان آموزش و پرورش برنامه های زیادی برای تقویت تمدن اسلامی داشته اند و خواهند داشت. این برنامه ها نیازبه بسترهایی دارد که یکی از آنها پیشگیری از نفوذ فرهنگی است.

وی افزود: در جهت تحقق این برنامه ها از خانواده ها و نقش آنها در این مسیر نباید غافل شد. بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، با بصیرت عمیق نگاه کردن به همه وقایع از نفوذ فرهنگی دشمن پیشگیری کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: دشمن در تلاش است بهترین ثروت ملی ما که جوانان هستند را تصاحب کند. در این راستا آموزش وپرورش در خنثی سازی شایعات مسموم نقش مهمی می تواند ایفا کند. دومین نقشه دشمن تهدید و ارعاب است. هدف دشمن این است که مردم پشت دولت را خالی کنند و صحنه را ترک کنند. ما باید به شبهات دانش آموزان به صورت مستمر پاسخ دهیم چون دشمن دائما در حال شبهه سازی است.

مهمترین نقش آموزش و پرورش در مبارزه با مواد مخدر، آگاه‌سازی دانش آموزان است

امیر رنجبر در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران 4000 شهید و 12000 جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم مردم عزیز ایران کرده است، گفت: بحران اعتیاد از بزرگترین چالش های بین المللی دنیاست و در این میان کشور افغانستان که تولیدکننده حداقل 80 درصد مواد مخدر دنیاست، ایران حدود 2 هزار کیلومتر مرز حصارکشی مشترک با این کشور دارد. بعد از ورود آمریکا به افغانستان حتی تولید 9 هزار تنی مواد مخدر را شاهد بودیم که این میزان قبل از اشغال افغانستان 200 تن در سال بود که این یک تهدید جدی برای کشور ماست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مهمترین نقش آموزش و پرورش در این میان را آگاه‌سازی دانش آموزان از مضرات و تاثیرات مواد مخدر در زندگی عنوان کرد که برای کاهش تقاضای این مواد بسیار موثر است.

وی در پایان نقشه های اتاق فکر شبکه های تولید و توزیع مواد مخدر را تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار