حمایت ویژه بنیاد از دانش‌آموز نخبه بازی‌ساز

تهران (پانا) - مرحله استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برترین‌های مسابقات فیفا۲۲ استان تهران در شهرستان ملارد به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۸۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حمایت ویژه بنیاد از دانش‌آموز نخبه بازی‌ساز

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرحله استانی هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران که از اول آذر در خراسان رضوی کار خود را آغاز کرد و در استان‌های اردبیل، مازندران و قزوین ادامه پیدا کرد، سرانجام شامگاه جمعه (۱۱ آذر) با حضور مسئولان و مدیران استانی در فرهنگسرای بعثت شهرستان ملارد استان تهران به کار خود پایان داد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آیین اختتامیه این رویداد با اشاره به برگزاری هفتمین جام قهرمان بازی‌های ویدئویی ایران در قالب رویدادی ملی گفت: جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در هفتمین دوره خود با شکلی متقاوت نسبت به دوره‌های قبل برگزار شد. این رویداد در این دوره از یک رویداد سالنی که هر سال در شهر تهران برگزار می‌شد، به رویدادی ملی تبدیل و در استان‌های مختلف و داخل بازی‌گاه‌های منتخب هر استان برگزار شد.

محمدامین حاجی هاشمی افزود: رویکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برگزاری هفتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران صرفا به برگزاری مسابقات خلاصه نشد و در این دوره در حاشیه برگزاری رویداد، برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز برای آموزش سواد بازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و شناسایی ظرفیت‌های هر استان در حوزه بازی‌سازی انجام شد.

وی بیان کرد: این برنامه در ادامه مسیر خود در آینده با کمک معاونت‌های مختلف بنیاد در دیگر استان‌های کشور ادامه پیدا می‌کند تا ظرفیت‌ها و استعدادهای ناشناخته در حوزه بازیکنان و بازی‌سازان در استان‌های مختلف شناسایی شود.

تولید بازی متناسب با زیست بوم فرهنگی کشور

فرماندار شهرستان ملارد نیز در این مراسم با اشاره به تاثیرات برگزاری چنین رویدادهایی در ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه و مخاطبان کودک و نوجوان اظهارداشت: در شهرستان ملارد علی‌رغم تمام کمبودها، ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و اقتصادی وجود دارد که می‌توان با برگزاری چنین رویدادهایی و میزبانی این شهرستان در برگزاری این مسابقات در راستای شکوفایی این استعدادها قدم برداشت.

جابر کریمی گفت: در حوزه بازی‌های ویدئویی دشمن از سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به دنبال دستیابی به اهداف مورد نظر خود بوده و به موفقیت‌هایی نیز دست یافته است. در مقابل ما نتوانستیم آن طور که باید در مواجهه با این پدیده نوظهور که بسیاری از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان ما را درگیر خود کرده است، برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: دشمن در راستای جنگ نرم و ناتوی فرهنگی با طراحی بازی‌های ویدئویی مختلف در اذهان مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده‌های ما تاثیر گذاشته و امیدواریم که با برنامه‌ریزی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و تدوین سیاست‌های کلان برای این حوزه در دولت جمهوری اسلامی، بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به طراحی و تولید بازی متناسب با زیست بوم فرهنگی کشور بپردازیم.

از جایگاه بازیکن به جایگاه تولیدکننده برسیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این آیین با قدردانی از رویکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان‌ها و توجه ویژه به شهرستان‌های استان تهران برای برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به بازی درخواست دارم که در کنار انجام بازی، به ساخت بازی نیز بپردازند و از جایگاه مخاطب و بازیکن به جایگاه تولیدکننده و کنشگر ارتقا پیدا کنند.

محمد خراسانی‌زاده افزود: اتفاق خوبی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، ارائه مجموعه آموزش‌های رایگان طرح «هنر برای همه» است. با توجه به ظرفیت‌های این طرح، این امکان وجود دارد که با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتوانیم از بازی‌های خوب، موفق و پرمخاطبی که توسط نوجوانان و جوانان استان تهران طراحی و تولید می‌شود به شیوه‌های مختلف حمایت کنیم.

حمایت ویژه بنیاد از دانش‌آموز نخبه بازی‌ساز

در حاشیه این مراسم اسماء امیدی دانش‌آموز سال دوازدهم شهرستان ملارد و برگزیده دو دوره برگزیده جشنواره سراسری فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در بخش بازی‌سازی به معرفی بازی در دست ساخت خود با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و درباره روند ساخت و تکنیک مورد استفاده برای ساخت این بازی، مشکلات و دسترسی نداشتن به امکانات برای ساخت این بازی توضیحاتی ارایه کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز پس از سخنان او اعلام کرد که تسهیلات ویژه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شامل استفاده رایگان از دوره‌های آموزشی تخصصی در انستیتو ملی بازی‌سازی، حضور در مرکز رشد بازی‌سازی و بهره‌مندی از حمایت‌ها و تسهیلات این مرکز، عضویت در ساختار حمایتی همگرا و تخصیص کمک هزینه ۳۰ میلیون تومانی برای خرید سخت‌افزار مورد نیاز برای ساخت بازی به این دانش‌آموز علاقه‌مند و نخبه به بازی‌سازی تعلق می‌گیرد.

در این مراسم همچنین از این دانش‌آموز بازی‌ساز با اهدای جایزه‌ای تقدیر شد.

رقابتی پرهیجان میان مقام‌داران فیفای ایران

برگزاری مسابقه فینال رشته فیفا۲۲ در بخش آقایان برای معرفی نفر اول این مسابقات در استان تهران از بخش‌های اصلی آیین اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در شهرستان ملارد بود. فینالی که یک پای آن یکی از مقام داران رشته فیفای ایران بود. این مسابقه در میان شور و هیجان میهمانان حاضر در سالن میان سامان جلالی از بازیکنان سرشناس و مقام‌دار رشته فیفا در ایران و علیرضا ایمانی برگزار شد و در نهایت با برتری ۳ بر ۲ سامان جلالی خاتمه یافت تا جایزه نقدی ۲۰ میلیونی این رویداد به او تعلق بگیرد.

علیرضا ایمانی نیز با کسب مقام دوم جایزه ۱۵ میلیون تومانی را از آن خود کرد. سومی این مسابقات و جایزه ۱۰ میلیون تومانی را هم سیدمحمدمحراب جعفری در دیدار رده‌بندی به‌ دست آورد. وی نیز از مقام‌داران رشته فیفا در ایران است که در ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران نیز مقام دوم را کسب کرده بود.

اهدای جوایز برترین‌های مسابقات فیفا۲۲ در بخش بانوان و جوایز بخش دانش‌آموزی از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در شهرستان ملارد بود. در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی نیز از نفرات اول تا سوم مسابقه بازی «کوییز» با اهدای جایزه (نفر اول ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی و نفرات دوم و سوم با جایزه غیرنقدی) تقدیر شد.

جوایز منتخبان سایر بازی‌های موبایلی ایرانی حاضر در این رویداد و مسابقات میان برندگان استان‌ها در بخش بازی فیفا۲۲ اواخر دی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار