وزیر آموزش و پرورش: بخشی از اعتبارات امسال به طرح‌های نیمه‌تمام خیری اختصاص یافت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت بخشی از اعتبارات امسال این وزارتخانه را به طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی اختصاص داده‌ایم تا تکمیل شود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: بخشی از اعتبارات امسال به طرح‌های نیمه‌تمام خیری اختصاص یافت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد از وجود هشت هزار مدرسه کانکسی در کشور خبر داد و افزود: ۱۹.۲ مدارس معادل یکصد هزار کلاس درس به تخریب و مقاوم سازی نیاز دارند.

وی به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و اظهار داشت: تامین نیروی انسانی این وزارتخانه توسط دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد؛ معلمی که از این دانشگاه تربیت می شود باید در ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین مهارت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی را جبران و تلاش می کنیم هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

نوری با بیان اینکه برای بهتر شدن متون درسی از افراد با تجربه و اندیشمندان کشور استفاده خواهیم کرد یادآور شد: از ظرفیت های خانواده ها در بحث تعلیم و تربیت، کمتر استفاده شده است که در این زمینه برنامه هایی در دستور کار داریم .

وی گفت: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده هست.

نوری از مسوولان آموزش و پرورش استان یزد خواست با توجه به وجود مراکز علمی و آموزشی و از جمله حوزه های علمیه، الگویی در کشور بر محور تعقل و تفکر طراحی کنند تا بتوان آن را به کل کشور تسری داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان یزد به لحاظ سرانه فضای آموزشی در بالاترین رتبه کشور قرار دارد افزود: البته بسیاری از این واحدها نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند.

وی به اتفاقات اخیر کشور هم گریزی زد و اظهار داشت: دشمن به دلیل پیشرفت های ما، سیلی خورده است؛ مدارس ما سه سال تعطیل بودند و بچه ها از فضای مجازی استفاده می کردند و دشمنان هم مدیریت افکار دانش آموزان را هدایت می کردند و همین موجب شد تا این اتفاقات رخ دهد؛ اکنون وظیفه ماست که در این زمینه دانش آموزان را آگاه کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار