نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

خیرین مدرسه‌ساز پشتوانه محکم برای ترویج علم و دانش در جامعه هستند

قزوین (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت خیرین مدرسه‌ساز پشتوانه محکم برای ترویج علم و دانش در جامعه هستند و باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز پشتوانه محکم برای ترویج علم و دانش در جامعه هستند

آیت الله عبدالکریم عابدینی دربیست وچهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز قزوین افزود: آیات بسیاری در رابطه با کار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکر شده است و مدرسه سازی بهترین باقیات صالحات برای انسان محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اقدامات خیران مدرسه‌ساز را مصداق ذکر عملی دانست و گفت: یکی از هوشمندی‌های خیران مدرسه‌ساز این است که در امری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که امکان زیان در آن وجود ندارد و خداوند به خیران وعده داده که سرمایه مادی آنها را در دنیا و سرمایه معنوی آنها را در آخرت چندبرابر می‌کند.

عابدینی با بیان اینکه سرمایه خیران را باید با اولویت‌بندی هزینه کنیم، افزود: باید در آموزش و پرورش بررسی کنیم که برطرف کردن چه نیازهایی برای ما از اولویت بالاتری برخوردار است و بعد از اینکه این اولویت‌ها را مشخص کردیم از خیران بخواهیم که با دولت مشارکت کنند و از ظرفیت خود برای توسعه تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ما استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: قرآن ایمان را به ذکر و ذکر را به آرامش دل مرتبط کرده است، کاری که خیران انجام می دهند ذکر عملی است و محصول زندگی خود را برای کار خیر می گذارند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: ما باید همه نیازهای جامعه را در هر عرصه ای دیده و اولویت بندی کنیم و در مدارس هم باید به تمام نیازها توجه کنیم تا از میان دانش آموزان شهریاری ها و تهرانی مقدم ها پیدا شده که سرمایه گذاری شما هزاران برابر می شود.

وی همچنین با تاکید بر ساخت نمازخانه در مدارس، افزود: در دین اسلام بر علم و هم تهذیب سفارش شده و مرکز و محور تهذیب، نمازخانه ها است که در مدارس و شرکت ها و کارخانه ها اهمیت دارد زیرا هر چه با قیام و قوام نماز شکل گیرد، جاودانگی پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار