در جلسه هم‌اندیشی معاونان و مربیان پرورشی منطقه ۱۳ عنوان شد:

مهم‌ترین وظایف معاونان و مربیان پرورشی در مدارس شناسایی و پرورش استعدادهاست

تهران (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۱۳؛ وظایف معاونان و مربیان پرورشی را در مدارس حائز اهمیت دانست و به ارتباط موثر مربیان با دانش‌آموزان و ایجاد فضایی جهت شناخت و پرورش استعدادهای آنان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین وظایف معاونان و مربیان پرورشی در مدارس شناسایی و پرورش استعدادهاست

نادر برزگر، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، در جلسه توجیهی معاونت پرورشی، درباره اهمیت مباحث تربیتی- پرورشی عنوان کرد: آموزش و پرورش متربیان، دو محور اصلی نظام تعلیم و تربیت است که این دو مکمل هم هستند و حتی حوزه پرورشی به دلیل گستردگی و تنوع، به توجه بیشتری نیازمند است.

برزگر با اشاره به شرایط اجتماعی و فرهنگی کودکان و نوجوانان افزود: در امر تربیت، مخاطب اصلی، کودکان هستند که این آینده‌سازان و نسل پیشرو جامعه را تشکیل می دهند‌ و با توجه به وابستگی این نسل به فضای مجازی و پیچیدگی ابعاد آن، این فضا می‌تواند به عنوان مرجع، رقیب اصلی معاونان و مربیان باشد.

در ادامه، برزگر؛ با وجود این شرایط برای مربیان به دو نکته مهم تاکید کرد: نکته اول اینکه مربیان تربیتی در مدارس برای اینکه ارتباط موثری با دانش آموزان داشته باشند باید به عنوان مربی تربیتی مورد مقبولیت قرار گیرند تا بتوانند به عنوان یک مرجع و الگو دانش آموزان را راهبری کنند‌ و نکته دوم شناسایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف تربیتی و هدایت آنها برای بروز و ظهور این توانمندی ها است.

برزگر در ادامه افزود: اردو بهترین زمینه برای تحقق فرایند تربیتی و فعالیت های پرورشی است.

در ادامه کارشناسان معاونت پرورشی منطقه به معرفی و تبیین برنامه های خود پرداختند و در پایان گارگاه توانمندسازی با محوریت سواد رسانه‌ای توسط مدرس دانشگاه، برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: امیر عرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار