برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس عشایری خوزستان

خوزستان (پانا) - بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و کاهش تلفات انسانی در هنگام وقوع زمین‌لرزه، در مدارس عشایری استان خوزستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس عشایری خوزستان

رضا فرامرزی، مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در جریان برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان بی‌بی مریم عشایر سردشت اظهار کرد: برگزاری مانور ایمنی و زلزله فرصتی بسیار مناسب برای آماده‌سازی دانش‌آموزان در مقابل حوادث طبیعی است تا شاهد کاهش تلفات در مواقع بحران و حوادث طبیعی در مدرسه باشیم.

وی با اشاره به اینکه مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس عشایر استان نیز برگزار شد، گفت: در این مانور علاوه بر حضور دانش‌آموزان و معلمان، امدادگران هلال‌احمر و آتش نشانی دزفول نیز برای شرکت در مانور و کمک‌رسانی به مجروحان احتمالی حضور داشتند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان بیان کرد: مانور زلزله و ایمنی همه ساله در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود و برگزاری این مانور نقش بسزایی در توانمندی دانش‌آموزان در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی دارد.

فرامرزی عنوان کرد این مانور یک نمایش نیست بلکه عین آموزش مهارت وافزایش آمادگی دربرابر حوادث طبیعی است.

همچنین دراین مانور امین قنبری مسئول سازمان دانش‌آموزی عشایر استان با بیان اینکه دانش‌آموزان در این سن برای یادگیری علوم و مهارت‌های مختلف آمادگی‌های لازم را دارند، اظهار کرد: این سنین بهترین زمان برای نهادینه کردن آموزش‌های مهم در مواجهه با شرایط بحرانی و مقابله با بلایای طبیعی است.

این مانور به همت مجموعه مدیریت و همکاران دبیرستان بی‌بی مریم عشایر سردشت، جمعیت هلال‌احمر و آتش نشانی شهیون دزفول و با برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار