رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کیار در گفت و گو با پانا:

سفیران رسانه، سفیران آگاهی هستند

شلمزار (پانا) - نشست سفیران رسانه، با حضور مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره آموزش و پرورش و کارشناس روابط عمومی شهرستان کیار، جمعی از کادر اداری و دانش آموزان دختر و پسر نخبه شهرستان کیار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سفیران رسانه، سفیران آگاهی هستند

رضا ملک پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کیار در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور دانش آموزان در این نشست، در خصوص عنوان و موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت، توضیحاتی را ارائه داد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و مشکلاتی که در سطح جامعه پیش آمده است، گفت: امروزه شما دانش آموزان که به عنوان سفیران رسانه در اینجا حضور دارید، به خوبی از اتفاقات و حواشی چند ماه اخیر آگاهی دارید. ما نباید منتظر باشیم تا مشکلی پیش بیاید و بعد از آن به دنبال راه حل ها و نقطه نظرها بگردیم؛ ما باید همیشه در این مورد یک گام جلوتر و آماده تر باشیم. ما همواره بر این موضوع تاکید داشته و داریم که دانش آموزی خوب است که در زمینه های علمی، فرهنگی و تربیتی فعال باشد.

ملک پور افزود: ما امروز به خاطر این گرد هم جمع شده ایم تا سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم، زیرا در چند سال اخیر فضای مجازی به شدت گسترده شده است و با وجود تمام فوایدی که داشته است، بستری مناسب را برای هجوم دشمنان به ذهن و افکار نوجوانان و جوانان ایجاد کرده است. وقتی که در خارج از کشور به سرعت برنامه هایی برای تخریب کشور ما طراحی و اجرا می شود، ما نمی توانیم دست روی دست بگذاریم. شما دانش آموزان، آینده سازان این مملکت با تلاش و درس خواندن و فراگیری مهارت هایی چون سواد رسانه و فعالیت در مسائل فرهنگی مانند جهاد تبیین، باید مقابل این حمله ها بایستید؛ دقیقا چیزی که دشمن از آن هراس دارد. آنها می خواهند تا دانش آموزان تحت نفوذ کامل آنها باشند و به افکار و ذهنشان رخنه کنند.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم تا دانش آموزان شهرستان کیار، بهتر و متعهد تر از قبل،با در دست داشتن امکانات و دانش هایی که در این دوره فرا می گیرند در محیط های عمومی و در ارتباط با هم نوعان خود در نقش سفیران رسانه روشنگری کنند و فعالیت داشته باشند و شناخت و بصیرت خود را افزایش دهند. ما باید همه دست در دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا آینده را بسازیم و به این نکته توجه کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند: آینده به دست شما جوانان ساخته می شود.

محمدرضا میری، کارشناس روابط عمومی شهرستان کیار در خصوص سفیران رسانه و وظایف آنها گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین دوره ای با عنوان سفیران رسانه برای دانش آموزان نخبه تحت نظر وزارت خانه آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار می شود. شما سفیران رسانه، رابطی بین مدرسه و دانش آموزان با اداره هستید و اخبار محیط اطراف خود را با ما به اشتراک می گذارید. وظیفه شما انعکاس خبر نیست؛وظیفه شما انعکاس خبر درست است.شما در خصوص اخباری که منتشر می کنید، مسئول هستید و اخبار باید بدون جانبداری از فرد یا موضوعی خاص و در عین صداقت به دست ما برسد.

وی تاکید کرد : سفیران رسانه باید اخلاق مدار و متعهد و صادق باشند. در این دوره کلاس های خبرنگاری، خبرنویسی، فوتوشاپ و... زیر نظر مجرب ترین و متخصص ترین استادان برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز ارشاد شاهقلی، مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان که مهمان شهرستان کیار بود، خاطرنشان کرد: وظایف و مسیر سفیران رسانه به امسال و سال بعد ختم نمی شود و سال ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ادامه داد: تبیین به معنای روشنگری است و نقطه مقابل آن تحریف است و تحریف یعنی وارونه سازی اخبار و عوض کردن معنا و مفهوم آنها. شما سفیران رسانه وظیه دارید تا از تحریف اخبار جلوگیری کنید.

شاهقلی در پایان افزود: من خوشحالم که امروز در جمع شما دانش آموزان فعالانه حضور داشتم و از اینکه مشتاقانه در این جلسه شرکت کردید، سپاسگزارم و امیدوارم تا در این مسیر موفق و پیروز باشید.

خبرنگار: مبینا خطیبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار