ضرورت حمایت‌های روانی و اجتماعی از کودکان در بلایای طبیعی

پاکدشت(پانا)- کارشناس مسئول مشاوره اداره آموزش‌وپرورش پاکدشت همزمان با برگزاری مانور سراسری زلزله، بر حمایت‌های روانی و اجتماعی از کودکان، در زمان وقوع بلایای طبیعی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت‌های روانی و اجتماعی از کودکان در بلایای طبیعی

طیبه ایوبی کارشناس مسئول مشاوره اداره آموزش‌وپرورش پاکدشت همزمان با برگزاری مانور سراسری زلزله در گفت‌وگو با پانا گفت: هدف از اجرای این مانور، حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و حوادث غیرمترقبه، راهنمایی و آشنایی با مداخلات روانی اجتماعی قبل، حین و بعد از حادثه است.

وی ادامه داد: عوارض ناشی از حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی و واکنش‌هایی که افراد که پس از حادثه نشان می‌دهند، نشانگر آن است که در واقع گروه‌های آسیب پذیر در شرایط بحران در معرض خطر بیشتری قرار دارند؛ بنابراین توجه به علائم روانی و رفتاری کودکان پس از حادثه جزو نکات بسیار مهم است؛ گروه و تیم امدادگران لازم است با روش های مداخله و کمک به کودکان آشنا باشند، و این مداخلات توسط تیم سلامت روان صورت می‌پذیرد.

ایوبی اذعان کرد: در برنامه مانور زلزله، تیم سلامت روان اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم به کودکان و نوجوانان در خصوص بلایا و حمایت‌های روانی اجتماعی داده شده است.

کارشناس مسئول مشاوره گفت: باید کودکان با مکان امن و افراد امن در زمان بلایا آشنا باشند و امروز آموزش بروز هیجان و آشنایی با انواع احساسات و افکار در زمان بلایا از طریق داستان و بازی به دانش‌آموزان داده شد و از جانب دیگر جهت رفع تنش‌های حاصل از ترس و استرس در کودکان آموزش آرام سازی‌ ذهنی و جسمی صورت پذیرفت.

خبرنگار: عباس رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار