معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

مانور زلزله یکی از بزرگترین آموزش‌های همگانی کشور است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در مراسم متمرکز بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی بیان کرد مانور زلزله که همزمان با سراسر کشور با شعار" مدرس ایمن و جامعه تاب‌آور" برگزار شد یکی از بزرگترین آموزش‌‌های همگانی کشور است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله یکی از بزرگترین آموزش‌های همگانی کشور است

سردار فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزان پرورش استان البرز در این مراسم عنوان کرد: برنامه متمرکز استانی این مانور امروز هشتم آذر با حضور و مشارکت دستگاه‌های عضو شورای برنامه ریزی مانور و با محوریت مدیریت بحران استانداری البرز و سازمان دانش آموزی در دبیرستان پسرانه شهید رجایی ناحیه سه کرج با به صدا درآمدن آژیر سراسری اجرا شد.

وی افزود: برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی که هر ساله در تمامی مدارس سراسر کشور برگزار می شود با هدف ترویج فرهنگ ایمنی در سطح مدارس و همچنین توانمند سازی دانش آموزان در مواجهه صحیح و کارآمد در برابر بحران ها و حوادث طبیعی و واکنش های سریع در برابر زلزله می باشد.

فتح الهی اضافه کرد: در این مانور اصول پناه گیری صحیح ، خروج اضطراری، اطفای حریق، ، حمل و نجات مصدوم،، برپایی چادر امداد ی با همراهی دانش آموزان و تحت نظارت مربیان و مدرسین جمعیت هلال احمر، لورژانس و آتش نشانی آموزش و به نمایش درآمد.

وی در ادامه اظهار کرد: در برنامه ریزی و فرایند اجرایی این مانور جلسات متعددی با دستگاه های امدادی و خدمات رسان از جمله فرمانداری شهرستان، جمعیت هلال احمر ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، صدا و سیما ، سازمان نوسازی مدارس ، مرکز فوریت های پزشکی، شهرداری و ...برگزار و هماهنگی های لازم انجام شد..

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما باید بتوانیم تمهیدات لازم برای آموزش ایمنی در برابر بلایای طبیعی را برای آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان انجام دهیم. و به این هدف مهم برسیم که فردی در ایران وجود نداشته باشد که نحوه صحیح پناهگیری و اصول اولیه مقابله با چنین حوادثی را بلد نباشد.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که آموزش فرهنگیان و دانش آموزان مقدمه آموزش کل جامعه است افزود: ما باید به آموزش بُعد اسلامی و اخلاقی نیز توجه کنیم دانش آموز باید هم از نگاه علمی و هم از نگاه الهی و اسلامی در مورد بلایای طبیعی اگاه باشد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار