رئیس ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی؛

مدیریت بحران، پیشگیری محور است

تبریز (پانا) - رئیس ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مدیریت بحران، پیشگیری محور است و سعی می کند در تمامی حوزه ها بتواند برای مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی که انسان ساخت استحضار یابد، پیگیری این موارد را موجب به حداقل رسیدن تلفات و خسارات جانی و مالی دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت بحران، پیشگیری محور است

محمد باقر هنربر در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: بر اساس قانون مدیریت بحران کشور که از سال ۹۸ ابلاغ شده، مدیریت بحران وظایف برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و پیگیری در ۴ مرحله مدیریت بحران را دارد که مرحله اول پیش‌بینی، پیشگیری ،آمادگی ،مقابله و بازسازی و بازتوانی است و تاکید ما در مدیریت بحران پیشگیری محور است که ما در تمامی حوزه ها بتوانیم برای مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی که انسان ساخت است این موارد را پیگیری کنیم تا تلفات و خسارات جانی و مالی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: ما ستادی در سطح ملی، برای پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور که رئیس ستاد آقای رئیس جمهور، نائب رئیس وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور است‌ داریم.

این مقام مسئول افزود: در استان ها ستاد استانی ریاست با استاندار و دبیری با مدیرکل مدیریت بحران و در شهرستان ریاست با فرماندار ها و دبیری با مدیران بحران شهرستان ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما حدود ۵۶ عضو داریم که زیر نظر استاندار فعالیت می‌کنند و دستگاه های امدادی،‌عملیاتی، نظامی، انتظامی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج راهداری و تمامی دستگاه ها که در مراحل چهار گانه لازم باشد در قالب دستگاه‌های حوزه قانون ماده ۲ در پاسخ به بحران ها و در حوزه پیشگیری در اختیار رئیس ستاد قرار می‌گیرند و در خط مقدم مدیریت های بحران هستند.

دانش آموز خبرنگار: حنانه احدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار