معاون پرورشی فرهنگی مدیرکل آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی؛

اجرای مانور‌های زلزله در مدارس باید جدی گرفته شود

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید براینکه اجرای مانورهای زلزله در مدارس باید جدی گرفته شود، بر تداوم و استمرار این مانورها در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مانور‌های زلزله در مدارس باید جدی گرفته شود

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر کشور در مدرسه دبیرستان دوره اول آنیتا ناحیه ۲ آموزش پرورش تبریز برگزار شد.

طاهر علمی در این مراسم با اشاره به اینکه مانور زلزله ۸ آذر، مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است گفت: این مانور مجموعه‌ ای از تمرین ها است که قبل از وقوع زلزله به منظور بالابردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی با تعمیم به کل جامعه طراحی و در مدارس اجرا می‌ شود.

وی افزود: در این مانور ها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار می گیرند. همین امر باعث می شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش های عملی و نتیجه بخش تدوین شده ، مورد ارزیابی قرار گرفته، یاد بگیرند.

معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: جدی گرفتن، هدفمند بودن و تداوم استمرار مانور های زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز همواره می‌ تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه ی مسئولین مراکز آموزشی و پرورشی قرار گیرد و بدون شک توجه به آن با در نظر گرفتن امکانات طبیعی و غیر طبیعی منطقه مانور، مولفه های فرهنگی و نیروی انسانی منطقه ای که مانور در آن به اجرا در می آید در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر است.

علمی خواستار اجرای مانور زلزله به طور واقعی و جدی در مدارس به صورت برنامه ای همیشگی، مستمر و مداوم شد و گفت: این امر باعث می شود تا ترس، اضطراب، شک و دلهره دانش آموزان از بین برود و بدانند در این مواقع چه باید بکنند و این کار باعث می شود در موقع وقوع زلزله جان بسیاری از افراد نجات یابد.

دانش آموز خبرنگار: حنانه احدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار