مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

شناسایی ۱۵ مخاطره در سطح استان

گسل تبریز یکی از خطرناک‌ترین گسل ها در کشور و جهان است

تبریز(پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از شناسایی ۱۵ مخاطره در سطح این استان خبر داد و گسل تبریز را یکی از خطرناک‌ترین گسل‌ها در کشور و جهان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۱۵ مخاطره در سطح استان

محمد باقر هنربر در آیین مانور زلزله که در مدرسه ی آناتا تبریز برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی مانور زلزله در تبریز اظهار داشت: اکنون در کشور ما ۵۶۰۰۰‌هزار مخاطره شناسایی شده که در راستای ایجاد آمادگی و آگاهی برای این مخاطرات تلاش می شود و لذا این یک تکلیف کشوری است.

وی ادامه داد: ۱۵ مخاطره در سطح استان آذربایجان شرقی شناسایی شده که زلزله اولین مخاطره ی استان ما است که در سال گذشته، ۷۴۷ بار در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است که ۵ زلزله بالای ۴ ریشتر و بقیه پایین ۴ ریشتر بوده است.

وی افزود: ما باید همیشه آماده باشیم چرا که شهر تبریز مخاطره آمیز بوده و از حوادث مختلفی برخوردار است. گسل تبریز یکی از خطرناک‌ترین گسل ها در کشور و جهان است و لذا آموزش های لازم باید توسط دستگاه های امدادی و نظامی و عملیاتی آموزش داده شود.

وی بیان داشت: پناهگیری یکی از مهمترین آموزش ها است که در سال های گذشته و امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و لذا یکی از مهمترین موضوع هایی که در کاهش خسارات جانی و مالی موثر است، آمادگی شهری است و لذا در نظام مقدس جمهوری اسلامی در این راه اقدامات شایسته ای انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار