مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی

اراک (پانا) - دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه قرآنی فطرت در اراک در مانورسراسری زلزله و ایمنی با اهدا شاخه گل به کارکنان دستگاه ‌های امدادی و خدمات‌رسان از آنها تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

کد مطلب: ۱۳۲۷۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی

این مانور به صورت نمادین با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، سازمان مدیریت بحران استانداری و جمعیت هلال احمر در دبیرستان دخترانه قرآنی فطرت ناحیه دو اراک و همزمان در سایر مدارس نواحی و شهرستان‌های استان نیز با هدف آموزش نکات و قواعد ایمنی هنگام وقوع زلزله به دانش آموزان برگزار شد.

عباس فتحی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که با عنوان "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" برگزار شد، به تببین ضرورت‌های آموزش‌های پیشگیرانه در هنگام بروز بلایای طبیعی چون زلزله پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این مانور آموزشی، کاهش اثرات بلایای طبیعی از جمله زلزله و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی مختلف استان و شهرستانها است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک بیان کرد: این مانور در قالب کمیته هایی و با حضور تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، بهداشتی، درمانی و مجموعه مدیریت شهری و شهرداری، مراکز درمانی، جمعیت هلال احمر و گروه‌هایی از مجموعه و دستگاه‌های خدماتی آب، برق، گاز و سایر ارگان‌ها برگزار شد.

وی همچنین افزود: قبل از برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات، دانش آموزان بسیاری از آموزش ‌‌‌های لازم جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی از جمله زلزله و مواقع اضطراری به دست آورده بودند و توانستند نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و نقاط قوت خود را تقویت کنند و مانور را به نحو احسن انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار