لزوم توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری در برنامه چهارم

تهران (پانا) - جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور اعضای این کمیسیون و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با موضوع بررسی لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران در حوزه مأموریت‌های فنی و عمرانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری در برنامه چهارم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر، لزوم توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری در برنامه چهارم و پیاده‌سازی برنامه‌های مورد نیاز در این حوزه را مورد تأکید قرار داد.

علی‌اصغر قائمی، عضو دیگر این کمیسیون نیز بر این نکته که لازم است برنامه‌های شهرداری تهران قبل از ارائه به شورا در کمیته‌های داخلی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گیرد، تأکید کرد و گفت: به موازات تکمیل پروژه‌های عمرانی طبق برنامه، موضوع هوشمندسازی پروژه‌های شهری نیز می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به چشم‌اندازها و اهداف راهبردی لایحه برنامه چهارم در این حوزه، اظهار کرد: تهران در حال حاضر، ۴۳۷ عدد تقاطع غیر هم‌سطح و ۶۰۸ کیلومتر بزرگراه دارد که ساخت ۸۵ تقاطع جدید غیر هم‌سطح و ۲۵ و نیم کیلومتر بزرگراه جدید نیز در برنامه چهارم پیش‌بینی شده است.

عباس شعبانی از عقب‌ماندگی ده‌ساله تهران در اجرای آسفالت خبر داد و با بیان اینکه سالانه باید یک و نیم میلیون تُن آسفالت در این کلان‌شهر پخش شود، تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، ۴۰۰ کیلومتر از معابر پایتخت با عرض ۱۱ و نیم متر که معادل فاصله تهران تا اصفهان است، آسفالت شده است.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه طول شبکه اصلی جمع‌آوری آبهای سطحی تهران، ۵۳۴ کیلومتر است در صورتی که این کلان‌شهر به ۷۰۰ کیلومتر شبکه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: همچنین پایتخت دارای ۷۵۳ دهنه پُل است که ۶۶ دهنه آن نیازمند مقاوم‌سازی است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار