مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج:

برای دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار به همیاری تک‌تک افراد جامعه نیاز است

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج عنوان کرد برای دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار، به همیاری تک‌تک افراد جامعه نیاز است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برای دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار به همیاری تک‌تک افراد جامعه نیاز است

رحمت الله نژاد فلاح، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج، نقش مردم و خانواده های ایرانی را به منظور پاسخ مناسب در مقابل حوادث و بلایا و کاهش خطرات آن امری ضروری دانست و افزود: بایستی مفاهیم و روش‌های مدیریت مبتنی بر جامعه با تاکید بر همکاری بین دستگاه ها و استفاده از تمامی ظرفیت کشور توسعه یابد که با مشارکت خانواده ها به طور منسجم‌تر به مرحله عمل برسد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: برای دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار به همیاری تک تک افراد جامعه نیاز است، چرا که آگاهی، احساس مسئولیت و اقدام عملی افراد جامعه برای تامین سلامت عمومی ضروری است.

وی افزود: پیش‌آگاهی و پیشگیری در تقابل با بلایای طبیعی از نظر زمانی دارای سه مرحله پیش از وقوع، هنگام وقوع و بعد از وقوع است و انسان با هوشمندی خود قادر است بسیاری از وقایع را به رحمت مبدل کند یا حداقل میزان خسارات وارده را کاهش دهد.

نژادفلاح اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های افزایش آمادگی خانواده های ایرانی به ویژه دانش آموزان در مقابله با بلایای طبیعی، انجام مانورهایی همچون مانور زلزله در مدارس است.

وی گفت: مانور زلزله در راستای تبدیل مهارت‌های آموزشی به مهارت‌های کاربردی دانش آموزان هر ساله در روز هشتم آذرماه در مدارس برگزار و نحوه برخورد در زمان وقوع بلایای طبیعی به ویژه زلزله به صورت ملموس شبیه‌سازی می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج سازمان دانش آموزی را سُکاندار این گونه فعالیت‌ها در مدارس دانست و عنوان کرد: این سازمان با مشارکت دستگاه‌های خدماتی و سازمان‌های امدادرسان توانسته است گام‌های موثری در راستای ارتقای مهارت‌هایی همچون اصول پناهگیری، خروج اضطراری، کمک‌های اولیه، مقابله با آتش، نجات مصدوم، چادرزنی و . . . در برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی بردارد.

قابل ذکر است آیین استانی بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در روز هشتم آذرماه در ناحیه 3 کرج برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار