وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پانا:

نگاه دستوری در آموزش و پرورش را تغییر می‌دهیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به همکاران فرهنگی توصیه کرد وقت کافی برای دانش‌آموزان اختصاص دهند تا ابهامات و سوالات آن‌ها مطرح شود؛ چون در این زمان است که هویت‌بخشی انقلابی محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۷۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نگاه دستوری در آموزش و پرورش را تغییر می‌دهیم

یوسف نوری در حاشیه هشتمین اجلاسیه مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: دانش‌آموزان بسیجی در مجمع عالی به‌خوبی صحبت‌های خود را مطرح کردند؛ انتظار دانش‌آموزان این است که اهداف عالی تعلیم و تربیت که مبتنی بر اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران است پیاده شود‌. دانش‌آموزان عزیز نگران این هستند که بستر فعالیت‌هایی که در راستای این اهداف مدنظر دارند فراهم نشود.

وی افزود: این نگرانی‌ها به نظام تربیتی‌ ما برمی‌گردد که نظامی آموزشی و آموزه‌محور بوده و به‌تدریج باید از این رویکرد بیرون بیاید. برنامه‌های ما در دو حوزه است؛ حوزه اول درخصوص نیروی انسانی اعم از جذب، تربیت و توانمندی نیروی انسانی فعال است. باید براساس نظام تربیت معلمی که ترسیم شده حرکت کنیم و نیرو‌های موجود هم این توانمندی را داشته باشند که برای حضور در زیست‌‌بوم جدید در چرخه توانمندسازی قرار گیرند. دومین موضوع به برنامه درسی مرتبط می‌شود که بخشی از آن تغییرات بنیادین در کتب درسی است. دانش‌آموزان حرف‌های خود را می‌زنند و آرمان‌خواه هستند و مطالبه دارند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال پانا که چه برنامه‌ریزی‌هایی برای کار کردن روی نگاه معلمان در‌خصوص هویت‌بخشی انقلابی به دانش‌آموزان انجام شده است، عنوان کرد: نگاه آموزش و پرورش در طول تاریخ تجویزی، دستوری و از بالا به پایین بوده است و باید این نگاه را تغییر دهیم. دانش‌آموز امروز می‌تواند کلاس و مدرسه را اداره کند، دانش‌آموز امروز ما می‌تواند خلق ارزش‌های عالی را داشته باشد. توصیه دارم به همکاران فرهنگی که وقت کافی برای دانش‌آموزان اختصاص دهند تا ابهامات و سوالات آن‌ها مطرح شود. در این زمان است که هویت‌بخشی انقلابی اشاعه داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار