مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

سخت‌گیری سازمان آتش‌نشانی در ایمنی ساختمان‌های پایتخت

مجوز سینماهای ناایمن در صورت عدم ایمن‌سازی باطل می‌شود/ هر شرکت دانش‌بنیانی که بتواند نیازهای عملیاتی آتش‌نشانی را برآورده کند از آن استقبال می‌کنیم

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از سخت‌گیری این سازمان در دستورالعمل‌های ایمنی سینماهای پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
سخت‌گیری سازمان آتش‌نشانی در ایمنی ساختمان‌های پایتخت

قدرت‌الله محمدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ایمن‌سازی سینماهای پایتخت گفت: «درباره ایمن‌سازی سینماهای پایتخت سخت‌گیری لازم انجام می‌شود و نمونه آن سینمای ناایمنی بود که در منطقه 17 وجود داشت که تعطیل شد. این سینما سه سال تعطیل بود و بعد از ایمن‌سازی کامل و تایید آن دوباره آغاز به‌کار کرد.»

ابطال مجوز سینماهای ناایمن در صورت عدم ایمن‌سازی

وی از نظارت دوره‌ای سینماها در شهر تهران خبر داد و گفت:‌ «بعد از بازدیدهای انجام شده سینماهایی که از نظر حریق، ایمنی لازم را ندارند به وزارت فرهنگ و ارشاد اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت عدم ایمن‌سازی مجوز آن‌ها باطل می‌شود. در غیر این‌صورت مسئولیت هر اتفاقی در این سینماها بر عهده وزارت ارشاد است.»

محمدی در ادامه درباره ورود برخی تجهیزات دانش‌بنیان به سازمان آتش‌نشانی هم گفت: «درباره پهپاد آتش‌نشانی با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی مذاکره کرده و یکی از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع هم اعلام آمادگی کرده و درصورت موفقیت در مانور عملیاتی و انجام تست‌های لازم از این تجهیزات استفاده می‌شود اما یک دستگاه پهپاد آتش‌نشانی برای اطفای حریق پالایشگاه‌ها و مخازن و پمپ بنزین‌ها خریداری می‌شود.»

مذاکره با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید ربات آتش‌نشان

وی درباره ربات آتش‌نشان هم توضیح داد: «یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ربات آتش‌نشان تولید کرده اما از نظر قدرت مانور عملیاتی مطلوب نیست و نمی‌تواند نیازهای ما را برطرف کند اما هر شرکت دانش‌بنیانی در این حوزه فعالیت کند و بتواند نیازهای عملیاتی آتش‌نشانی را برآورده کند از آن استقبال می‌کنیم. درخصوص سیمولاتور(شبیه‌سازها) با یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم با شبیه‌سازی مانورهای ایمنی، اطفا حریق انجام دهیم.»

محمدی درباره اینکه آیا خسارت‌هایی که در این مدت به تجهیزات آتش‌نشانی وارد شده جبران شده است هم توضیح داد: «در این رابطه نامه‌ای به استانداری و دولت زده‌ایم اما هنوز این خسارت‌ها جبران نشده است. میزان آن تا اوایل آبان‌ماه نزدیک به 15 میلیارد تومان برآورد شده بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار