فرماندار تبریز در گفت و گو با پانا

هرنسلی که مفاخر و عالمان کشور خود را بشناسد جامعه بهتری می‌سازد

تبریز (پانا) - فرماندار تبریز طرح 313 سازمان دانش‌آموزی کشور را طرحی متعالی برای تجلیل و ارزش‌گذاری مفاخر و بزرگان برجسته کشور دانست و گفت هرنسلی که مفاخر و عالمان کشور خود را بشناسد جامعه بهتری می‌سازد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
هرنسلی که مفاخر و عالمان کشور خود را بشناسد جامعه بهتری می‌سازد

علی جعفری آذر در گفت‌وگو با پانا در خصوص طرح 313 سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: «اقدامی که در راستای شناسایی، معرفی و الگوسازی مفاخر استان انجام می‌شود اقدامی بسیار ارزشمند است.»

وی افزود: «جوانان و به ویژه دانش‌آموزان به دنبال این هستند که از زندگی اشخاص و عناصری که به عنوان الگو برای خود قرار دادند چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ فرهنگی تبعیت کنند، بنابراین اقدام در جهت شناساندن و معرفی کردن این اشخاص و نشان دادن نقاط قوت و امتیازی افرادی که به عنوان الگو معرفی می‌شوند مهم است.»

وی ادامه داد: «در ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که کدام خصوصیات، رفتار و عملکردی بزرگان را برجسته و شاخص کرده است که ما بخواهیم آنها را به عنوان الگو معرفی کنیم.»

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: «این اقدام 2 نتیجه مثبت در بر دارد. یکی اینکه این الگوها تجربیات خود را به نسل جدید انتقال می‌دهند تا تجربه جدید جوانان با کمک این موضوع تسریع پیدا کند و با اثربخشی از این اقدامات، پیش‌برندگی پیشرفت کارها پیشتر از پیش شود.»

جعفری آذر ادامه داد: «دومین تاثیر مثبت آن،‌ ارزشگذاری به مفاخر و بزرگان برجسته است. هر نسلی که مفاخر، خادمان و عالمان کشور خود را که اثر مثبت و نام شایسته در جامعه دارند و نتیجه بهتری در جامعه بدست آورده اند بشناسد و از آنها تجلیل کند؛ در واقع با این تجلیل در ارزش‌گذاری آنها و فرهنگ خود سهیم می‌شود. پس این طرح هم در مقام تجلیل و هم در جهت الگو گیری و شناساندن آنان، طرح بسیار خوبی برای نسل‌های فعلی و آینده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار