مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی گیلان

رشت (پانا) - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ باغدار گیلانی امسال ۱۹۵ کیلوگرم زعفران از باغات خود برداشت کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی گیلان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی استان خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۵۰ باغدار گیلانی امسال ۱۹۵ کیلوگرم زعفران از باغات خود برداشت کنند.

منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در مزارع استان کاملا ارگانیک بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، افزود: این مقدار زعفران ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: گیلان ۳۹ هکتار باغ زعفران دارد که شهرستان سیاهکل با ۲۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

پارسافر با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی شهر‌های رودبار، املش، رضوانشهر، فومن، تالش و صومعه سرا هم زعفران کشت می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر زعفران تولید شده گیلان به دلیل کیفیت بالای آن هر گرم ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی کشت این محصول را فرصتی برای ایجاد اشتغال و درآمد دانست و خاطرنشان کرد: زعفران از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه و آب بری؛ تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

این گیاه برای نخستین بار در سال ۸۷ در گیلان کشت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار