استاندار گیلان در نشست با رئیس و مدیران دانشگاه گیلان عنوان کرد:

مسئولان پذیرای نقد منصفانه جامعه دانشگاهی هستند

رشت (پانا) - استاندار گیلان با بیان اینکه به فضای گفتمانی اعتقاد و اعتماد دارند چرا که توسعه و پیشرفت از مسیر نقد می‌گذرد، تصریح کرد سهم پررنگ و اثرگذار دانشگاهیان و نخبگان در توسعه و پیشرفت کشور ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست و مدیران پذیرای نقد منصفانه جامعه دانشگاهی هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان پذیرای نقد منصفانه جامعه دانشگاهی هستند

استاندار گیلان در نشست با جمعی از مسئولان دانشگاه گیلان، با مهم برشمردن نقش دانشگاهیان در سطح جامعه و لزوم بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های این قشر اثرگذار برای پیشرفت و تعالی کشور، اظهار کرد: گفتمان محوری، یک فرهنگ و اصل پذیرفته در جامعه اسلامی است و به آن اعتقاد و اعتماد داریم.

اسدالله عباسی با اشاره به خلاء فضای گفتمانی در دانشگاه ها طی سال های گذشته، افزود: مقام معظم رهبری به برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و فضای گفتمانی تاکید دارند و جلسات اثربخشی با دانشجویان و جامعه دانشگاهی داشته اند و ایجاد فضای گفتمانی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی جزء اولویت های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه باورمندی به دانشجویان و نخبگان آموزشی به توسعه کشور کمک می کند، گفت: پذیرای نقدمنصفانه در دانشگاه ها با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در راستای اصلاح امور هستیم.

عباسی با اشاره به سهم پررنگ و اثرگذار دانشگاهیان و نخبگان آموزشی در توسعه و پیشرفت کشور، بیان کرد: بیان نقد و مطالبه‌گری از سوی دانشجویان و فعالین مراکز آموزش عالی نیاز مبرم جامعه است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت های دانشگاه و مراکز آموزش عالی، افزود: باید دین خود را نسبت به دانشگاه و دانشجویان ادا کنیم و از ظرفیت‌های آنها برای توسعه و پیشرفت بهره بگیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسائل زیست محیطی استان با پژوهش‌محوری قابل حل است، گفت: دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی خودشان را در حل مسائل زیست‌محیطی و احیای تالاب‌های گیلان مسئول بدانند و در این بخش تحقیق و بررسی کنند.

عباسی با اشاره به برخی مزیت ها و چالش های استان گیلان، نقش دانشگاهیان را در این بخش مهم برشمرد و بیان کرد: مشکلات گیلان در تمامی بخش ها با پیوست آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و نیز نخبگانی قابل حل است و همه دانشگاهیان و نخبگان باید در این بخش ها دغدغه مند باشند.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت از مسیر نقد می گذرد، افزود: نقدهای منصفانه دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی توام با ارائه راهکار و ایده پردازی منجر به توسعه و تعالی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار