معاون سازمان سنجش در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

هدایت دانش‌آموزان کنکوری به انتخاب رشته‌های اولویت‌دار

تهران (پانا) - معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بر ضرورت هدایت دانش‌آموزان کنکوری به انتخاب رشته‌های اولویت‌دار در صورت قبولی در آزمون سراسری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش‌آموزان کنکوری به انتخاب رشته‌های اولویت‌دار

حسن مروتی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه برخی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها اولویت‌دار هستند، اظهار کرد: «در عین حال برخی رشته‌های تحصیلی هم جزو رشته‌های دانشگاهی کم‌طرفدار هستند که برای هر دوی این رشته‌ها برنامه‌هایی مد نظر است. به‌طور مثال امسال به داوطلبانی که این رشته‌های تحصیلی را انتخاب کردند، تسهیلاتی پرداخت شد.»

به گفته وی، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ رشته‌های آمار، آمار و سنجش آموزشی، دکتری پیوسته فیزیک، ریاضیات وکاربردها، زیست‌فناوری، زمین‌‌شناسی، زیست‌شناسی‌جانوری، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی دریا، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، شیمی محض، فیزیک در رشته‌های علوم پایه مشمول دریافت مزایای تحصیلی شدند.

مروتی یادآور شد: «با تصویب وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰ گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های ۱ تا ۵۰ گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در کنکور سراسری سال گذشته و دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی می‌توانستند از مزایای در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.»

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: «همچنین رشته‌هایی که در اولویت قرار دارند مورد توجه هستند و ضرورت دارد که داوطلبان برای تحصیل در این رشته‌ها به‌درستی هدایت شوند که این مساله بر عهده نظام‌های آموزشی است. لذا وزارت علوم، معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی در این بخش در دستو‌رکار دارند.»

*ثبت‌نام برای مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ از ۸ آبان آغاز شد و پس از دوبار تمدید فرصت ثبت‌نام، این مهلت یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ پایان یافت. در نهایت ۹۷۹ هزار داوطلب در سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و دو گروه شناور هنر و زبان‌های خارجی، در مرحله اول کنکور سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود و آزمون مرحله اول صبح و بعدازظهر ۲۹ و ۳۰ دی‌ سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار