تفاهم‌نامه همکاری آموزش‌و‌پرورش با پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی امضا شد؛

نوری: سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان به‌زودی اجرایی می‌شود

‌رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی: انقلاب دوم دنیای پزشکی در انتظار نسل متخصص و عاشقی است که امروز در مدارس هستند

تهران (پانا) - ‌تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی‌ با حضور یوسف نوری و عبدالحسین شاهوردی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۵۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نوری: سکوی استعدادیابی دانش‌آموزان به‌زودی اجرایی می‌شود

آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و جمعی از اصحاب رسانه در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در آیین ضمن قدردانی از نگاه مثبت وزیر آموزش و پرورش به پژوهشگاه رویان و حمایت‌‌های مجموعه وزارتخانه اظهار داشت: امیدوارم این نگاه مثبت، پاسخ شایسته‌ای از سوی مجموعه رویان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: نگاه پژوهشگاه رویان تسری یک فرهنگ کاری و حرفه‌ای است تا با همراهی آموزش و پرورش آینده روشنی برای کشورمان رقم بخورد.

شاهوردی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان اقدامات و برنامه‌هایی برای آشنایی دانش‌آموزان با این عرصه مدنظر دارد، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها این است که با ایجاد آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان، فرصت و زمینه‌ای فراهم کنیم که بچه‌ها با سلول و کار در آزمایشگاه آشنا شوند.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: ما به اندازه وسع خودمان حرکت می‌کنیم و امیدواریم با نگاه خوبی که در وزارت آموزش و پرورش دارد، جوانه‌ای که در رویان شکل گرفته است با قوت ادامه یابد و تقویت شود تا در مدارس و بین دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسل جدید پزشکی به علوم پایه گره خورده است. امروز به واسطه عرصه‌هایی همچون سلول‌های بنیادی شاهد انقلاب دوم در دنیای پزشکی هستیم که البته این میدان، سربازان خاص و انسان‌های عاشق را می‌خواهد تا با همراهی افرادی که به صورت بالینی کار می‌کنند، بنیانگذار اتفاقات خوبی برای آینده این سرزمین باشند.

شاهوردی خاطرنشان کرد: این اتفاقات خوب باید از مدرسه آغاز شود و قطعا همراهی مجموعه آموزش و پرورش در این مسیر بسیار مهم و ارزشمند است.

امضای تفاهم‌نامه با توجه به شعار سال و شناساندن مفاخر کشور به نسل جدید

یوسف نوری نیز در این آیین اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به چند دلیل منعقد می‌شود؛ دلیل اول مرتبط با شعار سال و موضوع مهم دانش‌بنیان است؛ دوم این که زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان، یک معلم بود و تاکید داشت که من هرچه دارم از معلمی است؛ بر همین اساس شناساندن بیشتر مفاخر معلمان در جامعه دانش‌آموزی و معلمان کشور یکی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در ۲۱ اردیبهشت ماه فرمودند، افراد معدودی با دستاوردهای زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی آشنا هستند، لذا مطابق با بیانات ایشان، هدف ما افزایش این شناخت در جامعه است. به اعتقاد ما جامعه پذیرش شناخت دستاوردهای پژوهشگاه رویان را دارد و در نشستی که به مدیریت پژوهشگاه رویان و در شبکه شاد با حضور معلمان زیست‌شناسی برگزار شد، ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سخنرانان اصلی را تماشا کرده بودند و این نشان می‌دهد که کنجکاوی و تمایل به یادگیری فناوری های نوین در این حوزه وجود دارد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) همچنین فرمودند که از نخبگان باید به صورت منطقی و عاقلانه حمایت شود، لذا چنین تفاهم‌نامه‌هایی باید در راستای اجرای این فرمایشات و تحقق مطالبات رهبری عزیز آماده شود.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانش‌آموزانی که در گذشته در پژوهشگاه‌های آموزش و پرورش در علوم مختلف فعالیت داشته‌اند، توانستند موفقیت‌های کشوری و جهانی کسب کنند، بنابراین ما مکلف هستیم شرایطی را برای کشف و استعداد دانش آموزان فراهم آوریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: در سه راهکار از راهکارهای سند تحول، حرکت به سمت پژوهش‌های بنیادین تاکید شده است و مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش‌آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های ابن پژوهشگاه به اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذار است؛ بنابراین بر اهمیت آموزش‌های مشاهده‌ای و تنوع محیط‌های یادگیری تاکید داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید سکویی برای استعدادیابی دانش‌آموزان ایجاد کنیم افزود: البته فرایندهای این کار انجام شده است که به زودی اجرایی خواهد شد؛ این سکو در این تفاهم‌نامه نیز باید فعال شود تا دانش آموزانی که علاقه بیشتری به فعالیت در این عرصه دارند بتوانند از طریق مسیرهایی که ما ایجاد می‌کنیم، به پیگیری علایق خود توجه کنند.

نوری همچنین درباره شبکه شاد و تاثیر آن در آموزش‌های مجازی گفت: پژوهشگاه رویان با برخورداری از کانالی در شبکه شاد می‌تواند بخشی از پژوهش‌ها و آموزش‌های خود را به دانش‌آموزان ارائه دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز بر وجود چنین فعالیت‌هایی تاکید فرموده‌اند و این اردوها گام مهمی برای تحقق و پیگیری جهاد تبیین است که در این تفاهم‌نامه نیز بر انجام آن تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار