شکارچیان غیرمجاز توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه خلع سلاح شدند

رشت (پانا) - مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی محسن‌آباد آستانه اشرفیه در گشت و کنترل شبانه‌روزی موفق شدند دو شکارچی غیرمجاز را خلع سلاح کنند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شکارچیان غیرمجاز توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه خلع سلاح شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: ماموران پاسگاه محیط بانی محسن‌آباد پیرو اطلاعات بدست آمده موفق شدند در حین گشت و کنترل مناطق دو قبضه اسلحه شکاری را از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط کنند.

وی افزود: هنوز دستورالعمل مربوط به شکار به اداره‌های حفاظت محیط زیست ابلاغ نشده و بنابراین شکار همچنان ممنوع می باشد و حمل سلاح به قصد شروع به شکار تخلف محسوب خواهد شد.

رامین حسین‌زاده یادآور شد: همزمان با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان به عرصه‌های طبیعی و تالابی استان گیلان متاسفانه با وجود ممنوعیت شکار، معدودی از شکارچیان متخلف از طریق ساخت کومه نما یا دام هوایی نسبت به تعرض به زیستگاه های آبی پرندگان و شکار غیرمجاز اقدام می کنند که این عمل قطعا با برخورد مامورین یگان حفاظت محیط زیست مواجه خواهد شد. حمل سلاح در عرصه‌های طبیعی و اقدام به شکار تخلف محسوب خواهد شد و سلاح‌های مکشوفه توقیف خواهند شد.

کومه‌نما، سازه‌هایی از جنس مصالح طبیعی منطقه نظیر نی و چوب است که شکارچیان با نگهداری اردک و مرغابی اهلی در اراضی کشاورزی و یا آب بندان ها نسبت به جلب پرندگان وحشی و شکار از طریق تور و اسلحه اقدام می کنند که احداث آن نیازمند مجوزهای قانونی از سوی محیط زیست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار