از خرید بازی‌های جام جهانی تا برنامه‌های ویژه صداوسیما برای مخاطبان تلویزیونی

تهران (پانا) - با نزدیک‌شدن به آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال بسیاری از کشورها سعی دارند برنامه‌های ویژه‌ای برای مخاطبان تلویزیونی خود تهیه کنند‌، رسانه ملی نیز سعی دارد با ساخت ویژه‌‌برنامه‌هایی به رقابت با این شبکه‌ها بپردازد تا مخاطبان خود را راضی نگاه دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
از خرید بازی‌های جام جهانی تا برنامه‌های ویژه صداوسیما برای مخاطبان تلویزیونی

تنها 8 روز به نخستین بازی تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال باقی‌مانده است و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی ایرانی و خارجی به‌دنبال ساخت برنامه‌های متنوع برای مخاطبان خود هستند. از این روز تلویزیون ایران نیز مانند دیگر کشورها با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، صداوسیما برنامه‌های متنوعی را برای این پوشش جام در نظر گرفته است.

رسانه ملی در واپسین روزهای باقی‌مانده تا رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی پرشماری را برای پوشش کامل جزئیات و حواشی این رویداد بزرگ تدارک دیده است.

شبکه ورزش سیما در ایام مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است در قالب ۴ بخش ویژه خبری در جدول پخش روزانه خود، جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به تیم‌های حاضر در این رقابت ورزشی را با هدف بی‌نیاز کردن مخاطبان از اخبار فضای مجازی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. شبکه سه سیما نیز همچون دوره‌های گذشته این رقابت‌ها، پخش رسمی مسابقات جام جهانی و ویژه‌برنامه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را به‌روی آنتن می‌برد.

خرید حق پخش رسمی مسابقات جام جهانی توسط صداوسیما

سازمان صداوسیما از مدت‌ها قبل از شروع مسابقات جام جهانی در مذاکره با مسئولان قطری برای خرید حق پخش رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از تلویزیون قطری بین اسپورت اقدام کرد و حق پخش مسابقات جام جهانی که به‌صورت انحصاری در اختیار تلویزیون بین‌اسپورت قطر بود را خریداری کرد.

از همین رو مدیران صداوسیما برخلاف حواشی و مشکلات دوره‌های پیشین جام جهانی، این بار با خرید حق پخش رسمی مسابقات فوتبال، علاوه بر پخش همه مسابقات جام جهانی، امکان حضور رسمی گزارشگران تلویزیون برای پوشش جزئیات مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را نیز فراهم کرده‌اند.

پخش ویژه‌برنامه صداوسیما در شبکه سه از ۲۷ آبان

شبکه سه سیما پخش رسمی و پوشش همه رقابت‌های فوتبال جام جهانی قطر را همچون سال‌های قبل بر عهده دارد و قرار است چندین مسابقه مرحله گروهی که از اهمیت کمتری برخوردارند، از قاب شبکه ورزش سیما روی آنتن بروند.

در همین راستا ویژه‌برنامه شبکه سه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از روز جمعه۲۷ آبان آغاز خواهد شد و بخش‌های ویژه‌ای همچون ارتباط مستقیم با گروه اعزامی به دوحه قطر، پوشش ویژه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات، برگزاری مسابقات پیش‌بینی برای مخاطبان، نمایش آیتم‌هایی از جزئیات حاشیه‌ای پیرامون جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و… از این شبکه پخش خواهد شد.

اجرای جواد خیابانی در قشم، دکور ۳۶۰ درجه در تهران

ویژه‌برنامه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ که به‌منظور حمایت از تیم ملی فوتبال در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود، با یک تیم ۲۰۰ نفره عوامل و دکور ۳۶۰ درجه با ابعادی بزرگ‌تر از برنامه‌های ورزشی سابق سیما، از ۲۷ آبان ‌هر شب از استودیوی تهران با اجرای رسول مجیدی و با همراهی استودیوهایی در جزیره قشم با اجرای جواد خیابانی و استودیو اختصاصی صداوسیما در کشور قطر روی آنتن خواهد رفت.

شبکه ورزش که بسیار زودتر از دیگران به استقبال جام جهانی رفته و از چند روز قبل ویژه‌برنامه جام جهانی را روی آنتن برده است. از برنامه‌های مهمی که این شبکه در حال پخش دارد می‌توان به پخش مستندهای جام جهانی به روایت فیفا و تا جام جهانی، جام ۲۲ (ویژه‌برنامه جام جهانی ۲۰۲۲)، قطرنامه، جام و جزیره و مسابقه آنلاین جام جهانی اشاره کرد.

جام ۲۲؛ پخش روزانه با ۴ استودیو

جام ۲۲ مهم‌ترین برنامه شبکه ورزش است که در ایام جام جهانی در ۴۵ قسمت ۱۸۰ دقیقه‌ای با اجرای رسول مجیدی پخش می‌شود. داشتن چهار استودیوی مجزا و دکور ۳۶۰ درجه از جمله ویژگی‌های این برنامه است. این استودیوها شامل استودیو تهران، استودیو خبر جام جهانی، استودیو قطر و استودیو مسابقه می‌شود.

از جمعه، ۲۲ مهر‌، در روزهای دوشنبه و جمعه ویژه‌برنامه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روی آنتن شبکه ورزش رفته است. در طول مسابقات جام جهانی این ویژه‌برنامه به‌صورت روزانه پخش خواهد شد تا ضمن پخش تعدادی از بازی‌ها، به‌صورت زنده به تحلیل و بررسی و پوشش اخبار این جام بپردازد.

شماره‌های جادویی و تیم‌های شگفت‌انگیز

میان برنامه‌های جام جهانی با موضوعاتی چون بهترین گلزنان جام جهانی، شماره‌های جادویی، تیم‌های شگفت‌انگیز، معرفی ورزشگاه‌های جام جهانی و بازیکنان کلاسیک روی آنتن می‌رود. پخش این برنامه ۱۰ دقیقه‌ای که ۵۰ قسمت دارد، از اول آبان ‌آغاز شده است.

مستندی برای بعد از جام جهانی

مجموعه مستند جام جهانی در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای پس از اتمام مسابقات جام جهانی از شبکه ورزش پخش می‌شود. در این مجموعه روایتی متفاوت از آنچه در حاشیه مسابقات جام جهانی فوتبال می‌گذرد، نظیر مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را شاهد خواهیم بود. مستند ۱۸ قسمتی جام جهانی به روایت فیفا نیز روایت ویژگی‌ها و شگفتی‌های ادوار جام جهانی از دریچه نگاه فیفا است.

تا پای جان برای ایران

مجموعه تیزرهای (نماهنگ) دودقیقه‌ای تا پای جان برای ایران در ۱۰ قسمت روانه آنتن شبکه ورزش می‌شود. استفاده از داستان‌های کوتاه برای برجسته‌سازی همدلی ملت ایران برای حمایت از تیم ملی فوتبال ازجمله ویژگی‌های این نماهنگ‌هاست.

«قطرنامه» طنز عبدالله روا

ویژه‌برنامه «قطرنامه» با آغاز جام جهانی هر روز با اجرای عبدالله روا از شبکه ورزش پخش می‌شود. مهدی توتونچی نیز در این ایام مسابقه آنلاین جام جهانی را برگزار می‌کند. قطرنامه روایتی متفاوت از متن و حاشیه جام جهانی قطر با درون‌مایه طنز است. این برنامه با اجرای عبدالله روا از کشور قطر محل برگزاری مسابقات جام جهانی پخش می‌شود. قالب قطرنامه مستند داستانی است و هم‌زمان با جام جهانی در ۳۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از شبکه ورزش پخش می‌شود.

مسابقه آنلاین جام جهانی نیز با اجرای مهدی توتونچی از آغاز جام جهانی روانه آنتن شبکه ورزش پخش می‌شود. یکی از بخش‌های این مسابقه پیش‌بینی نتایج بازی‌های جام جهانی است و بینندگان تلویزیون می‌توانند به‌صورت برخط (آنلاین) از طریق سامانه تلوبیون در مسابقه شرکت کنند.

پخش ۴ خبر «دست‌اول» جام جهانی

شبکه ورزش در ایام جام جهانی با روزانه ۴ بخش خبری مهمان بینندگان می‌شود. جدیدترین اخبار و اطلاعات خبری در این بخش‌های خبری تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و هدف آن بی‌نیاز ساختن مخاطب از دنبال‌کردن اخبار فضای مجازی است.

عماد اعرابی، سعید شهبازی و محمدرضا یکتامرام گویندگان این بخش‌های خبری هستند. زمان هر بخش خبری ۱۵ دقیقه است و در ایام جام جهانی به مدت ۳۰ پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار