لغو مجوز 15 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از لغو پروانه بهره‌برداری ۱۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
لغو مجوز 15 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در جلسه کمیته فنی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان با حضور اعضای این کمیته برگزار و طی آن مجوز بند (ب) 15 شرکت و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان ابطال شد.

جهانی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بادکوبه پرواز در آستارا، نقش و نگین کادوس واقع در ماسال، هفت برگ سفر واقع در رشت، گیل پرواز فومن در شهر فومن، لنگر گشت قایم در لنگرود، آهیلان واقع در شهر هشت پر تالش، ایلیا در شفت، مارلیک گشت در رودبار، آستان گشت در آستانه‌اشرفیه، ویساگشت در رضوانشهر، آذرخش نادری گیل واقع در شهر لاهیجان، کیان گشت ساحل کاسپین در شهر رشت، پانته‌آ پرواز دقیقی واقع در شهر رشت، گشت شهرسبز در رودسر، به استناد آیین‌نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و به دلیل‌عدم رعایت قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های اجرایی ابطال شد.

ولی جهانی گفت: این دفاتر خدمات مسافرتی بدلیل عدم فعالیت سیاحتی و گردشگری در ۴ سال گذشته، تمدید نگردن ضمانتنامه بانکی، عدم ارائه گزارش عملکرد سیاحتی، معرفی نکردن مدیر فنی واجد شرایط و نیز عدم تمدید پروانه بهره‌برداری لغو قرارداد شده اند.

جهانی همچنین گفت: شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آن‌ها ابطال شده است به استناد قانون حق اجرا و برگزاری تور، اخذ روادید و هرگونه فعالیت خدمات مسافرتی را ندارند.

وی تصریح کرد: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات‌ مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحدهای متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری این اداره‌کل اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار