دیدار رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران

تهران (پانا) - مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو با علی اکبر مَتکان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیاضی، با تاکید بر اهمیت فعالیت‌‎های بین المللی در جهت منافع ملی فراسرزمینی خواستار رویکرد تعامل دو طرفه آموزشی - فرهنگی و متوازن با قدرت‎های نوظهور جهانی توسط نمایندگی ایران در یونسکو و کمیسیون ملی آن در تهران شد و گفت: به جای اینکه یونسکو را سکوی واردات و زمینه‎ای برای غرب‎زدگی کنیم شایسته است آن تریبون را به سکوی الهام بخشی و تعامل دو سویه تبدیل نماییم و از ترجمه تطبیقی آن سو و صرفا از منابع کشورهای غربی و بورسیه دانشجویان ایران صرفا در دانشگاه‎های کشورهای غربی به تعامل علمی آموزشی فرهنگی با سبدی از کشورهای متنوع و بالاخص قدرت‎های نوظهور رو آوریم تا شبکه نخبگانی جهانی ایران را در همه قاره‎ها و کشورهای همسایه و پیرامونی بطور متوازن توسعه دهیم.

متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه‎های جدید مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش اعلام داشت: باید فعالیت‎های جریان ساز و ماندگار به منظور معرفی دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت ایران به دنیا و بهره گیری از دستاوردهای موجه جهانی انجام شود و یونسکو محل مناسبی برای رسیدن به این هدف می‎تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد:کمیسیون ملی یونسکو سعی دارد در همکاری با کمیسیون ملی آیسسکو دیپلماسی آموزشی ایران را تقویت نماید. طرفین در پیگیری، تنظیم و امضای تفاهم‎نامه مشترک جهت درج فهرست مشخصی از زمینه‎های همکاری در سطح وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‎های مشترک آیسسکو و یونسکو و آرسیکا توافق کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار