مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان از اهداف اردوی قطبی دانش‌آموزان می‌گوید

یکی از اهداف مهم سازمان دانش‌آموزی، ایجاد هویت اجتماعی برای دانش‌آموزان است

خرم‌آباد (پانا) - در حاشیه اردوی سازمان دانش‌آموزی قطب سوم، مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان به تشریح اهداف و شرایط اردو پرداخت و ایجاد هویت اجتماعی را از اهداف سازمان برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف مهم سازمان دانش‌آموزی، ایجاد هویت اجتماعی برای دانش‌آموزان است

محسن امیری خواه، مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان گفت: سازمان دانش آموزی برای پیگیری اهداف تربیتی، تشکیلاتی و معرفتی خود، پس از دو سال وقفه در فعالیت های اردویی، اقدام به برگزاری اردوهای قطبی برای اعضای خود در پنج قطب کرده است. 5 استان به عنوان میزبان 5 قطب انتخاب شدند. یکی از استان‌های میزبان اردوهای قطبی، استان لرستان است که میزبان دانش آموزان استان‌های خوزستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه و همچنین تیم‌های دانش‌آموزی خود استان لرستان است.

وی در ادامه گفت: این دوره‌ها با اهداف تربیتی، فرهنگی و با توجه به ماه‌های محرم و صفر دارای ابعاد و اهداف مذهبی و اعتقادی نیز هستند. دانش آموزان ما در این دوره ها مهارت‌های تشکیلاتی را فرا می‌گیرند و در کنار آن به شرکت در برنامه‌های فرهنگی که با ابتکار سازمان دانش آموزی در اردوهای دانش آموزی ایجاد شده است ترغیب می‌شوند. برنامه‌هایی از قبیل محفل انس با قرآن، جهاد تبیین، هیئت دانش آموزی قاسم بن الحسن و برنامه های ورزشی، مسابقات فرهنگی و برنامه‌هایی که سبب تحکیم بنیه‌های اعتقادی و عبادی دانش‌آموزان می‌شود.

امیری خواه تاکید کرد: دانش آموزان ما در کنار همدیگر وقتی در صفوف نماز و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان شرکت می کنند به یک هویت جمعی می‌رسند که ایجاد این هویت جمعی یکی از رسالت‌های سازمان دانش آموزی است. هویتی که ملیت و ایرانیت و همچنین مذهبیت و اسلامیت ماست.

وی در ادامه گفت: سازمان دانش آموزی در قطب سوم در استان لرستان اردوی خود را از شنبه پنجم تا نهم شهریور برای پسران و یازدهم الی پانزدهم شهریور برای دختران برپا کرده است. در این دوره از مدرسین برتر قطب استفاده شده است. امیدواریم که این اردوها سبب ایجاد و تحقق اردوهای دیگر شود و انشاالله پس از این دوره، اردو های دیگری نیز باشد که دانش آموزان ما بتوانند با هم بودن و باهم زندگی کردن در اردوها و نحوه زندگی کردن را بیاموزند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان در مورد تلاش همکاران نیز بیان کرد: همکاران ما در کمیته فرهنگی و کمیته اجرایی زحمات زیادی را کشیدند. دوستان ما در اینجا فضاهایی را برای هیئت دانش آموزی، فضایی را برای صبحگاه، فضایی را برای کلاس‌های آموزشی توسط کمیته آموزشی و فضاهایی را برای افتتاحیه و اختتامیه و مانور و سایر برنامه هایی که برنامه ریزی شده است ایجاد کرده‌اند.

وی در مورد فضاسازی اردوگاه ‌آیت‌الله کمالوند گفت: اردوگاه به نحوی با نصب المان‌های تلفیقی، فرهنگی و هویتی سازمان دانش‌آموزی طراحی شده که سبب ایجاد یک محیط فرهنگی زیبا و بانشاط و پر معنا باشد تا دانش آموزان در قالب فرهنگ عاشورایی و رسالت سازمان دانش آموزی به کسب فضائل اخلاقی و مهارت‌های تشکیلاتی سازمان نائل آیند.

خبرنگار: علی حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار