زندانیان دارای سابقه جرایم خشن مورد اعمال ارفاق و تسهیلات قانونی قرار نمی‌گیرند

تهران (پانا) - صبح امروز «پنجشنبه» علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه تیمی از معاونان و قضات دادسراهای نواحی تهران از زندان قزل حصار بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
زندانیان دارای سابقه جرایم خشن مورد اعمال ارفاق و تسهیلات قانونی قرار نمی‌گیرند

دادستان تهران در ابتدای بازدید خود با حضور در بندهای مختلف زندان قزل حصار و انجام دیدار چهره به چهره با مددجویان، پس از دریافت مشکلات و درخواست‌های زندانیان، دستور رسیدگی سریع موارد را صادر کرد.

صالحی در ادامه این بازدید با حضور در آشپزخانه و همچنین نانوایی زندان قزل حصار و‌ بر حفظ کیفیت اقلام غذایی تاکید کرد.

دادستان تهران با حضور در کارگاه اشتغال زندانیان زندان قزل حصار از نزدیک با افرادی که در این بخش مشغول به کار بودند نیز دیدار کرد و در این رابطه تعدادی از مددجویان درخواست‌های خود را مطرح کردند.

صالحی در پایان بازدید خود با برپایی میز خدمت در محل حسینیه زندان قزل حصار مشکلات و درخواست‌های مددجویان را مورد بررسی قرار داد و در این رابطه نیز دستورات مختلفی برای کمک به زندانیان و بهره مندی آن‌ها از ارفاقات قانونی، صادر کرد.

علی صالحی دادستان تهران درباره جزئییات بازدید تیم قضایی دادستانی تهران از زندان قزل حصار، بیان کرد: هدف از این بازدید‌ در پی اجرای سیاست‌های ابلاغی دادستان کل کشور برای رسیدگی به امور زندانیان است.

وی با بیان اینکه این بازدید به صورت چهره به چهره و ملاقات حضوری با مددجویان انجام ‌شد، گفت: ۱۱۲ نفر از همکارانم هم در بندها حضور پیدا کردند و هم اینکه با حضور در حسینیه این زندان و با برپایی میز خدمت به صورت چهره به چهره مددجویان را مورد ارشاد قرار داده و با ارائه مشاوره و دریافت مشکلاتشان، به امورات این افراد رسیدگی می‌کنند.

دادستان تهران تصریح کرد: در بازدید امروز؛ تسهیلات و ارفاقاتی که به موجب قانون می‌توان برای مددجویان اعمال شود را به آن‌ها اعطا کردیم.

وی با اشاره به بحث نظارت بر زندان‌ها، گفت: باتوجه به اقدامات سازمان زندان‌های استان تهران، امکانات مناسب و مطلوبی برای خدمات دهی به زندانیان مهیا شده است که جا دارد در این خصوص از مسئولان سازمان زندان‌های استان تهران تشکر و قدردانی کنم.

صالحی با بیان اینکه ارفاقات و تسهیلات قانونی که برای زندانیان اعمال می‌شود مختص جرایم کم اهمیت، است، اظهار کرد: ارفاقات و تسهیلاتی که به زندانیان ارائه‌ می‌دهیم به هیچ عنوان برای جرایم خاص از جمله جرایم خشن، سارقان مسلح، سارقان سابقه‌دار، سارقان بعنف، زورگیر‌ها، آدم‌ربایان و اراذل و اوباش در نظر گرفته نخواهد شد.

وی افزود: امنیت مردم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و به هیچ عنوان برای مجرمانی که امنیت جامعه را خدشه دار می‌کنند، ارفاق و تسهیلاتی قائل نخواهیم شد بلکه دستگاه قضایی با این افراد قاطع‌تر و به صورت ویژه برخورد خواهد کرد.

دادستان تهران بیان کرد: برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت، هم در زمان صدور حکم در دادگاه‌ها و‌ هم در زمان اجرای حکم توسط همکارانم در دادسرا‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به دستورالعمل و سیاست‌های رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، گفت: در راستای این سیاست، در جلساتی با عنوان کاهش جمعیت کیفری و با حضور معاون دادستان کل کشور تمام شاخصه‌های مربوط به کاهش جمعیت کیفری اعم از نحوه صدور قرارها، ارفاقات قانونی و … مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ادامه نیز مصوبات مطلوبی برای اجرای این سیاست نهایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار