معاون وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به استان اردبیل:

شاخص‌های تربیتی به سنجه کنکور افزوده شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در سفر یکروزه خود به استان اردبیل، در چندین برنامه و آیین حضور یافت و از نزدیک در جریان موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شاخص‌های تربیتی به سنجه کنکور افزوده شود

احمد محمودزاده در جریان سفر یکروزه به استان اردبیل با حضور در گردهمایی توجیهی کارشناسان آموزش از راه دور سراسر کشور، گفت: آموزش چهره به چهره و باکیفیت جزو سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به دانش‌آموزانی که تحت هر شرایطی از تحصیلی بازمانده‌اند، بیان داشت: آموزش از راه دور در تلاش است این تعداد از دانش‌آموزان را با پیاده کردن طرح‌های ویژه‌ای تحت پوشش قرار دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همگانی کردن مجوزهای آموزش از راه دور یکی از طرح‌هایی است که باعث خواهد شد کسانی که علاقه مند برای سرمایه‌گذاری در بحث آموزش از راه دور هستند وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه‌های مناسب برای استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی در بستر الکترونیک می‌تواند ما را در تحت پوشش قرار دادن بازماندگان از تحصیل یاری دهد.

محمودزاده تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی به منظور تسهیل‌گری و مانع‌زدایی برای دانش‌آموزان ایجاد شده است تا به صورت تلفیقی و ترکیبی آموزش‌های خود را در منزل ادامه دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت ‌مردمی همچنین عنوان کرد: توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش از راه دور با توجه به تاکیدات سند تحول بنیادین در این خصوص، جزو فعالیت‌ها و سیاست‌های اصلی ما است که به شدت پیگیر آن هستیم.

وی گفت: کاری که امروز مشترکا با همکاری شما عزیزان باید انجام دهیم و هدف اصلی از تشکیل این جلسه نیز همین است، ساماندهی آموزشی و پرورشی با محوریت اجرایی سازی سند تحول بنیادین است. با اجرای مهندسی کیفیت در آموزش و پرورش مدارس و مراکز غیردولتی و مدارس هیأت امنایی و آموزش از راه دور، به دنبال تقویت حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی به موازات همدیگر هستیم.

محمودزاده گفت: در راستای اجرایی‌سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین و موضوع تربیت نیازمند تلاش همه ذینفعان برای پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم و باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این گردهمایی توجیهی کارشناسان آموزش از راه دور سراسر کشور که به میزبانی اردبیل برگزار شد، به مناسبت بیست و ششم مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، با حسن یاوریان فرهنگی آزاده اردبیلی دیدار و از وی با اهدای لوحی تجلیل کرد.

بازدید از دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول شاهد شهید یعقوبی ناحیه یک اردبیل

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در این سفر یکروزه، از دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول شاهد شهید یعقوبی ناحیه یک بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی و پرورشی بخصوص نحوه ثبت نام دانش‌آموزان این آموزشگاه قرار گرفت.

محمودزاده در این بازدید، مدارس شاهد را یکی از مجموعه‌های بسیار مهم برای ترویج مفاهیم ارزشمند ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: بدون شک مدارس شاهد می‌تواند الگوی فرهنگی بسیار مناسب برای دیگر مدارس بوده و نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: خانواده و فرزندان شهدا به فرمایش امام خمینی(ره) چشم و چراغ این ملت هستند و وظیفه ما مسئولان، خدمت به این خانواده ی معزز و ارزشمند است. امیدواریم بتوانیم از پیروان راه شهدا باشیم، خود را جزو شما می ‌انیم و جا مانده از قافله شهدا و موظف به خدمتگزاری به وارثان شهدا هستیم.

محمودزاده با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزان در مدارس شاهد مطابق سند تحول بنیادین در شش ساحت تربیتی تعریف شده است، تصریح کرد: با توجه به رویکرد ارزشی که مدارس شاهد آن را دنبال می‌کنند، رغبت والدین برای تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس رو به افزایش است.

لزوم انتقال مفاهیم انقلاب و ایثار و شهادت در اردوهای راهیان نور کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در آیین بدرقه دانش آموزان دختر اعزامی به اردوی راهیان نور، ناحیه 2 اردبیل گفت: انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگی ایثار و شهادت به نسل جدید در اردوهای راهیان نور کشور لازم و ضروری است.

محمود زاده ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان سر افراز به میهن عزیز اسلامی؛ یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و تصرح کرد: اگر امروز عظمت و عزتی داریم و دانش آموزان و معلمان با آسودگی خاطر در کلاس های درس حضور ثمربخشی دارند به برکت ایثارگری‌ها و از خودگذشتی‌های آزادگان، جانبازان و شهدای عزیز است.

محمودزاده با بیان اینکه آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلاس‌های درس مهندسی و طراحی می شود، اظهار داشت: ما در وزرات آموزش و پرورش به همراه نیروهای ستادی و معلمان وظیفه بسیار بزرگی را برعهده داریم تا دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... به تربیت مناسب برسند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی در تمام دنیا به عنوان عامل توسعه شناخته می‌شود، افزود: براساس سند تحول بنیادین، نیروی انسانی به عنوان عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تحول‌سازی به حساب می‌آید.

وی بیان داشت: موضوعی که ما را در بحث تربیت نیروی انسانی از سایر کشورها متمایز م‌ کند، اهمیت دادن به پرورش و تربیت است زیرا که در دنیا تربیت نیروی انسانی را به عنوان هدف توسعه در نظر می‌گیرند اما در نظام انقلاب اسلامی هدف والاتر از این ها است.

محمودزاده تصریح کرد: یکی از کارهای خوب تربیتی که در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، اعزام دانش‌آموزان به اردوی فرهنگی راهیان نور است که در این اردوها مفاهیم انقلاب اسلامی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان نسل جدید منتقل می‌شود.

سنجه کنکور نباید تک بعدی باشد

معاون وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تلویزیونی "رادیو ساعتی" سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه سنجه فعلی کنکور مورد قبول آموزش و پرورش نیست، گفت: این سنجه نباید تنها به شاخص های آموزشی اختصاص پیدا کند بلکه شاخص های تربیتی را نیز باید دربرگیرد.

محمودزاده اظهار داشت: اینکه سهم مدارس دولتی نسبت به مدارس دیگر در کنکور پایین است، تصور غلطی است، چراکه همین مدارس سمپاد که بیشترین قبولی در کنکور از این نوع مدارس بود، جزو مدارس دولتی است.

وی افزود: طبیعی است دانش آموزانی که ضریب هوشی آنها نسبت به سایر دانش آموزان بالاست و بعنوان نخبه در مدارس سمپاد تحصیل می کنند، موفقیت بیشتری در کنکور داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سنجه کنکور تک بعدی است، تصریح کرد: در سنجه‌های کنکور علاوه بر شاخص‌های آموزشی از قبیل تست‌زنی باید شاخص‌های تربیتی نیز گنجانده شود، بر همین اساس است که آموزش و پرورش سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در سه سال منتهی به کنکور را مهم ارزیابی می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: هرچند افزایش کیفیت اجرایی کلاس‌های درسی از وظایف آموزش و پرورش است اما دیگر شرکا نیز باید به یاری آموزش و پرورش بشتابند. انجام مأموریت تعلیم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم، به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی‌آید و این امر خطیر نیازمند مشارکت همگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار