رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست هم‌اندیشی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

از ظرفیت نظام شورایی کشور برای تحول در رویکردهای گردشگری و بافت تاریخی کشور استفاده شود

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز امیدواری کرد با نگاه اجتماعی که وزیر میراث فرهنگی دارد، از ظرفیت نظام شورایی کشور برای تحول در رویکردهای گردشگری و بافت تاریخی کشور استفاده شود و درهای زیادی در این حیطه به روی شوراها گشوده شود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت نظام شورایی کشور برای تحول در رویکردهای گردشگری و بافت تاریخی کشور استفاده شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در نشست هم‌اندیشی اعضای این شورا با ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن خیر مقدم و تشکر از وزیر، گفت: ضرغامی از مدیران تحول‌گرایی است که نوآوری و اسیر نشدن در فرم از جمله ویژگی‌های مدیریتی اوست.

وی افزود: بعد از نفت، مبحث گردشگری از ظرفیت‌های بزرگ کشور است و کشور ما پتانسیل‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد و با کار جهادی و نگاه نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌شود این ظرفیت را از وضعیت فعلی خارج کرد و با شناختی که از ضرغامی دارم وی می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: شوراها یک خانواده بزرگ ۱۲۶ هزارنفری از دل مردم هستند که نشان‌دهنده ظرفیت بی‌بدیل این نهاد است و نزدیک‌ترین ارتباطات در موضوعات گردشگری و بافت تاریخی را در مجموعه مدیریت شهری با وزارتخانه میراث فرهنگی داریم.

سروری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در دوره ششم شوراها، نگاه حداقلی به این مجموعه را به یک بهره‌برداری حداکثری برسانیم، اظهار داشت: این مهم به تعاملات شوراها و شورای عالی استان‌ها با قوای سه‌گانه و نهادهای مؤثر نظام برمی‌گردد و هر چند ارتباطات مثبتی در این مدت ایجاد شده، اما برای رسیدن به هدفمان راه طولانی در پیش داریم.

سروری در ادامه پیشنهاد داد تا با تشکیل کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات منتقل شود تا ارتباطی سازمان‌یافته و مثمر ثمر میان این دو مجموعه شکل گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز امیدواری کرد با نگاه اجتماعی که وزیر دارد، از ظرفیت نظام شورایی کشور برای تحول در رویکردهای گردشگری و بافت تاریخی کشور استفاده شود و درهای زیادی در این حیطه به روی شوراها گشوده گردد.

سروری در پایان به مسئله بافت تاریخی شهرها هم گریزی زد و بیان کرد: مدیریت شهری در بافت تاریخی به علت نگاه بسته و منجمد در گذشته با مشکل روبه‌رو است و این موضوع بافت تاریخی را از فرصت به تهدید تبدیل کرده و امیدواریم با نگاه مثبت مهندس ضرغامی شاهد گشایش در این حوزه نیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار