نادعلی در سلسله بازدیدهای «چهارشنبه‌های فرهنگی» در منطقه ۳ مطرح کرد؛

تدوین قوانین جهت برای سراهای محلات

تهران (پانا) - سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی در ادامه سلسله بازدیدهای طرح «چهارشنبه‌های فرهنگی» به منظور بازدید از پروژه های فرهنگی به همراه حمید جوانی شهردار منطقه سه در این منطقه حضور یافت.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین قوانین جهت برای سراهای محلات

بر اساس این گزارش؛ در ابتدا این بازدید نادعلی از زورخانه قمر بنی هاشم(ع) در ده ونک بازدید کرد و در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر حمایت از پروژه های ورزشی اظهار کرد: باید از از ظرفیت های فرهنگی و ورزشی در شهر استفاده کرد.

وی افزود: قسمتی از هویت اصلی شهر تهران تکیه بر موضوعات جوانمردی است شکل گیری این موضوع در ورزش های زورخانه ای شکل بیشتری دارد؛ در شمال شهر تهران و در منطقه سه شهرداری پایتخت اصالت ورزش باستانی وجود دارد و جوانان در این مکان جوانمردی را می‌آموزند؛ شهرداری تهران مخصوصا سازمان ورزش شهرداری تهران تمام تلاش خود را در جهت کمک رسانی به ورزش های باستانی انجام خواهد.

نادعلی در ادامه گفت: کمک به مکان های فرهنگی مانند مساجد؛ هیات ها و حتی زورخانه ها می تواند به استفاده از ظرفیت اجتماعی و بالا بردن مشارکت اجتماعی مفید باشد.

در ادامه بازدید نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از ‌باشگاه تیراندازی سئول بازدید کرد و در حاشیه این بازدید با تاکید بر استفاده از ظرفیت اماکن ورزشی شهر تهران اظهار کرد: اماکن ورزشی شهرداری تهران رقم ها و تعرف‌های زیر قیمت روز دارد؛ به همین منظور مشکلاتی رخ می دهد نمی توان مربی های زیادی را در این اماکن استخدام کرد.

وی افزود: این موضوع نیازمند تحول است که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سازمان ورزش به صورت جدی دنبال حل این مشکلات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید مجموعه های ورزشی سطح بندی شود و چگونگی اداره اماکن ورزشی به صورت کامل و جامع مشخص شود که در دست مناطق باشد یا سازمان ورزش باشد؛ لایحه ای در دست تهیه است در این زمینه که به زودی به صحن شورا می‌آید.

وی در خاتمه گفت: به دنبال رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران هستیم.

سخنگو‌ و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن بازدید از مجموعه ورزشی آرارات در منطقه سه و ادای احترام به شهدا ارامنه اظهار کرد: شهرداری تهران وظیفه دارد به همه شهروندان تهرانی خدمات ارائه دهد و شهروندان ارامنه تهرانی نیز از این قاعده استثنا نیست.

وی افزود: مجموعه ارارات در منطقه سه ظرفیت خوبی در زمینه ورزشی به این منطقه اضافه کرده است؛ این مجموعه مشکل مخازن آب داشته است که شهرداری تهران به صورت جدی پیگیر حل این مشکل بوده است.

نادعلی ادامه داد: کف سالن‌های چند منظوره مجموعه آرارات از سوی شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است و از مهر ماه قابل بهره برداری خواهد بود؛ از سوی دیگر رسیدگی به استخر این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی و مدیریت شهری تهران و وزارت ورزش و جوانان از دیگر موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش در پایان بازدید از مجموعه ورزشی آرارات منطقه سه مدیران این مجموعه ورزشی از علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و حمیدرضا جوانی شهردار منطقه سه تقدیر کردند.

مسجد «المتقین» مکان بعدی بود که سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از آن بازدید کرد؛ نادعلی در این بازدید بر لزوم تسریع فرایند عملیات ساخت این مسجد تاکید کرد.

نادعلی در ادامه در سراس محله دروس ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه گفت: موضوع توجه به سراهای محلات از جمله موضوعاتی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در مورد رسیدگی به فعالیت سراهای محلات گفت: سراهای محلات برای استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه فرهنگی و اجتماعی ساخته شد؛ اما از یک زمانی به بعد سراهای محلات از راه اصلی خود خارج شدند که در شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت سراهای محلات در حال تدوین قوانین جدیدی هستیم تا مجدداً از ظرفیت مردمی در محلات استفاده شود البته نظارت بر اجرای این قوانین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که پیگیر آن نیز خواهیم بود.

نادعلی نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در گلزار شهدای پاسداران ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار کرد: بناهایی که به عنوان یادبود و آرامگاه شهدا ساخته می شود باید با رویکرد اسلامی و انقلابی و هنر ایرانی باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که باید از الگوهای اسلامی در ساخت آرامگاه های شهدا به صورت ویژه استفاده شود.

در ادامه طرح چهار شنبه های فرهنگی نادعلی نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه با معاونان منطقه 3 شهرداری تهران نشست برگزار کرد.

در این نشست نقطه نظرات در زمینه فعالیت فرهنگی در منطقه مطرح شد و بیشتر به موضوعات حفظ سرانه فضای ورزشی در منطقه و رسیدگی به آسیب های اجتماعی اشاره شد.

نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم پیوست فرهنگی در اجرای پروژه های منطقه سه تاکید کرد.

در ادامه طرح چهارشنبه های فرهنگی علیرضا نادعلی نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با نخبگان و فعالان فرهنگی منطقه 3 دیدار و گفتگو کرد؛ در حاشیه این دیدار نادعلی اظهار کرد: نکته مهمی که در این جلسات رخ داد حس هم افزایی چه تفکری و چه از نظر عملی بود که نکته مثبتی است که بنده به عنوان نماینده مردم به این نوع نشست ها به این نوع جلسان هم اندیشی نیاز دارم؛ شهرداری منطقه سه یک مدیریت شهری فرهنگی است.

نادعلی با اشاره به جلسه نخبگان و فعالان فرهنگی اظهار کرد: اتصالات مهم و مناسب بین مساجد و سراهای محله در منطقه سه دیده می‌شد.

در پایان بازدید چهارشنبه های فرهنگی علیرضا نادعلی سخنگو‌ و نایب رییس فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه حمیدرضا جوانب شهردار منطقه سه در مسجد قبا منطقه حضور پیدا کردند.

توجه ویژه به موضوعات فرهنگی و استفاده از ظرفیت مردمی در مدیریت محلات؛ مقابله با سگ گردانی از جمله درخواست های مردمی در منطقه ۳ بود.

همچنین نادعلی در ادامه اظهار کرد: موضوع مسجد محوری از جمله موضوعاتی است که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

در پایان حمید جوانی شهردار منطقه سه بیان کرد: طرح چهارشنبه های فرهنگی به رشد و توسعه فرهنگی کمک می کند.

وی‌افزود: نکاتی را در چهارشنبه های فرهنگی مطرح شد که با دقت در منطقه سه اجرایی خواهیم کرد؛ همچنین باید از ظرفیت نخبگان و فعالان فرهنگی در منطقه استفاده کنیم که این اتفاق در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار