وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان تهران:

هدف از اجرای رتبه‌بندی، حفظ شأن و مقام شامخ معلم است

تهران (پانا) - شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای رتبه‌بندی، حفظ شأن و مقام شامخ معلم است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری وزیرآموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران ضمن تسلیت ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، معلم را رکن اصلی آموزش و پرورش دانست.

وی گفت: با توجه به تعداد ورودی مدارس، معلمان شاغل و بازنشسته و ورودی دانشگاه فرهنگیان باید توجه دقیق‌تری به موضوع توزیع نیروی انسانی داشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دامنه امواج هر اقدامی در این استان، همه کشور را فرا می‌گیرد و لذا می توان این استان را برای ساماندهی نیروی انسانی به عنوان یک الگوی مدیریتی جهادی ویژه معرفی کرد.

نوری ضمن اشاره به فعالیت‌های دولت در خصوص روند اجرای قانون رتبه‌بندی، افزود: آغاز اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم است که به مرحله عمل رسیده و هدف از انجام آن، حفظ شأن و مقام شامخ معلم و ارتقای جایگاه و صلاحیت معلمان و افزایش رضایت شغلی آنان است.

وی تاکید کرد: اقدامات جهادی در آموزش و پرورش انجام شده است که دارای ثمرات ارزشمندی برای همگان است؛ از جمله این اقدامات م‌ توان به توجه ویژه برای حضور بازماندگان از تحصیل در چرخه آموزش، بیمه معلمان، توسعه فضاهای آموزشی برای رسیدن به سرانه مناسب آموزشی کشور و تشکیل کارگروه های تخصصی برای تعیین تکلیف املاک آموزش و پرورش اشاره داشت.

نوری یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش را توجه به تعلیم و تربیت چندساحتی و برنامه داشتن برای تمامی ساحت‌های شش‌گانه دانست و خاطرنشان کرد: برای انجام پروژه عظیم بازگشایی مدارس در مهر ماه باید ضمن ثبت‌نام و کلاس‌بندی‌های لازم تا اول شهریور، تمهیدات بهینه برای افزایش روحیه نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان را به طور موثر فراهم کرد.

استاندار تهران: رشد و پیشرفت‌هایی که داشتیم بیش از کمبودها و کاستی‌ها است

محسن منصوری استاندار تهران نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش گفت: در تلاشیم تا کاستی‌ها را شناسایی و بهبود بخشیم و باید با تلاش و همدلی بیشتر موانع را رفع کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: کمبودها و کاستی‌ها نافی رشد و پیشرفتی که داشتیم نیست و می‌توان با استفاده از بخش خصوصی و سایر ظرفیت‌های موجود تا حد زیادی این کمبودها را جبران کرد.

وی، با اشاره به اینکه اگر کمی به آمار و ارقام دقت کنیم واضح است که از ابتدای انقلاب تاکنون در همه شاخص ها رشد خوبی داشته‌ایم، افزود: درست است که در تهران محدودیت‌ها و کاستی‌هایی داریم ولی با همت و کمک فرهنگیان و خیرین مدرسه‌ساز اقدامات خوبی از جمله بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس را انجام داده‌ایم.

منصوری، ضمن تقدیر از تلاش های بخش خیرین مدرسه‌ساز گفت: قسمتی از بودجه مورد نیازبخش دولتی برای نوسازی مدارس این استان در سفر ریاست محترم جمهور تصویب و اعتبار اولیه آن را گرفته‌ایم و مابقی را نیز می‌توانیم از طریق مولدسازی تامین کنیم.

استاندار تهران ضمن استناد به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأکید کرد: هیچ کودکی (ایرانی و اتباع) نباید از تحصیل بازبماند و باید در مدارس ثبت‌نام شوند و به این قضیه علاوه بر بُعد سیاسی می‌بایست از بُعد اجتماعی آموزشی و تربیتی نگاه کرد و لازم است با اتخاذ برنامه مناسب وکسب تکلیف با توجه به افزایش دانش‌آموزان اتباع، مقدمات لازم برای ارائه بهتر خدمات آموزشی، رشد اجتماعی و فرهنگی بهتری را شاهد باشیم.

اولین و اساسی ترین معضل و مشکل ما نیروی انسانی است

همچنین مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران، با بیان اینکه چالش‌ها نافی ظرفیت‌ها و اتفاقات خوبی که در استان می‌افتد نیست، گفت: افزایش جمعیت دانش‌آموزی، کمبود نیروی انسانی متخصص و تراکم بالای فضای آموزشی به عنوان اساسی‌ترین چالش و مشکل در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده، هزار و ۴۰۰ کلاس درس اضافه خواهیم کرد و تراز نیروی انسانی در حدود ۶۰۰ نفر به دلیل بازنشستگی و نقل انتقالات کم خواهد شد.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی یک چالش بسیار مهم در کل کشور است و ما بهخصوص در چهار منطقه بهارستان، قدس، پاکدشت و رباط کریم با این معضل شدید روبرو هستیم.

مسعود بهرامی، در مورد مسئله اتباع خارجی عنوان کرد: توفیق بیشترین میزبانی از دانشآموزان اتباع مربوط به شهرستان‌های استان تهران است و این مسئله افزایش تراکم جمعیت دانشآموزی این استان را تشدید کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار